Påskehilsen med informasjon om vårpuss og sesongen

Postet av Oslo Seilforening den 24. Mar 2021

OS seiler mot koronafrie horisonter

Kjære medlemmer og eventuelle andre som planlegger en tur på Lille Herbern,

Vi håper snart å kunne ønske dere velkommen til en ny sesong. Styret har nettopp konstituert seg etter årsmøtet. Og i år som i fjor, må vi forholde oss til det hersens viruset. Nå til og med i flere varianter. Med håp om at de rådende smitteverntiltak i Oslo vil gi lavere smittespredning, har vi noen lokale tiltak på øya og i havnen:

Vi holder vinterstengt til over påske. Det vil si at toaletter og marinaen holdes stengt i alle fall til da. Men Tilo har sørget for at man kan tappe vann fra kranen ved Mastehuset.

Det er sikkert en del av dere som har tenkt å pusse båt på opplagsplassen i påsken. Husk at dere må tenke smittevern i like sterk grad på øya som andre steder folk ferdes. Hold avstand! Snakk gjerne med dem i nabobåten om litt synkronisering, så dere ikke blir stående skulder ved skulder. Bruk gjerne munnbind.

Uavhengig av virus: Husk at gammelt bunnstoff skal samles opp og plasseres i miljøstasjonen i Mastehuset! Vi har ennå ingen søppelhåndtering på øya. Så vær så snill å ta avfall med hjem.

Over påske begynner vi etterhvert å se frem til en flott sesong. Dessverre har vi sett oss nødt til å sette påmelding til tirsdagsregattaer litt på vent, mens vi får brakt helt sikkert på det rene hvordan smittevernet innenfor kappseilaser skal forstås. Vi håper at vi snart kan åpne for påmeldinger igjen. Så blir det både idrettslige aktiviteter og andre ting å glede seg over. Tusenfryd har fått seg en ansiktsløfting og vel så det, og snart kommer fergen hjem, tyst og utslippsfri med ny elektrisk motor.

Ellers ber jeg dere legge merke til at det er noen ledige kursplasser igjen i barne- og ungdomsgrupper. Her kommer tilslutt noen nyttige lenker til både det og andre ting: Brettseilergruppa, Vannsportklubben, ungdomsgruppa, båtpool  og Kajakk og SUP pool.

På vegne av styret og de ansatte ønsker jeg dere en riktig god smittefri påske, med både flotte turer og god båtpuss! Snart er det yrende liv både på øya og ute på vannet. Det skal bli deilig!

Beste hilsen John Fullman, styreleder.