Ungdomsgruppe Oslo Seilforening - Nybegynnere og Viderekommende

Oslo Seilforening sitt tilbud til alle seilinteresserte ungdommer mellom 13 og 18 år.

Ungdomsgruppa fokuserer både på det å lære å seile og å ha det gøy på vannet, men man vil også kunne lære mer teknisk seiling når man er klar for det. Vi seiler primært i moderne RS Feva joller, men disponerer også RS Quest, følgebåter, vannski og mye annet.

Ungdomsgruppa seiler på torsdager kl. 17.30 til 20.30. Datoene er 21.04. til 16.06. og 25.08. til 29.09.

Trenertilsyn: 2-3 dyktige trenere følger ungdommene opp

Båt: tomannsjolle RS Feva, det seiles også i Optimist og Quest

Kurspris hel sesong: 2500kr – Antall treninger: 7 vår, 6 høst, 2 helg

Kurspris høstsesong: 1400kr – Antall treninger: 6 høst, 1 helg

Kursopplegg inkluderer frivillig deltagelse på ekstra treningsdag for alle jollegruppene tirsdager kl. 17:30-20:30.

Kursopplegg tilpasses mot gjeldende smittevernregler ved behov.

Du finner mer informasjon og påmelding her.

For nybegynnere er det viktigst å ha det gøy på vannet. Det formidles grunnleggende seilteknikk de første kursdagene. Deretter blir du inkludert gradvis i resterende gruppe med seildyktige ungdommer som har vært med i gruppa de siste årene.

Ungdommer med seilkunnskap fordyper sine seilerfaringer stadig videre over hele sesongen. Fart er gøy. Det legges forsterket fokus på konkurranseseiling hvor vi jobber både med balanse og vektfordeling i båten, gennaker seiling og detaljer. Vi fokuserer på faste lag med godt samarbeid og glede i båten. Vi satser på mini konkurranser og ferdighetsmerker. Konkurransenivå tilpasses fortløpende etter ønske fra deltagere, noe som inkluderes både i baneseilas, turseiling og helgetur med overnatting.

Medlemmer i ungdomsgruppa kan være med på ekstra treningsdag for alle jollegruppene på tirsdager. Målet er å delta så ofte som mulig i tirsdagsregatta for joller hos KNS med våre båter. Erfaringen fra 2021 er at dette gir mye progresjon og en brattere læringskurve fordeltagende ungdommer. Noen av våre dyktige seiltrenere veileder tirsdagstreningen og satser på at noen ivrige foreldre støtter opplegget ved behov.

Vi planlegger flere helgeaktiviteter, blant annet deltagelse i klubbmesterskap, RS Feva cuper, NM, langdistanseseilas og OS høstregatta.

Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.
Epost: idrett@osloseilforening.no, mobil 954 43 873