SOMMERKAMPANJE Sommerleir uke 27 – restplasser i Seilcamp

Postet av Oslo Seilforening den 7. Jun 2024

Vi har senket prisen for SOMMERLEIR uke 27 (01. til 05.juli)! Vi ønsker å se flere barn på vannet og håper dette kan bidra til at flere har anledning til å bli med. Ikke lenge til skoleslutt, så nå er tiden for å melde seg på!!

Lik og del med andre som kan være interessert!

SOMMERLEIR

Oslo Seilforening arrangerer sommerleir for alle interesserte barn mellom 7 og 12 år.

Med skreddersydd opplegg fra våre egne trenere blir det fokus på seilglede, sosialisering, sosialisering, hygge og masse lek og moro. Vi garanterer en flott uke på Lille Herbern!

Oslo Seilforening tilbyr SOMMERKAMPANJE FOR SOMMERLEIR UKE 27 til redusert påmeldingsavgift 2400kr (maks 25 plasser, påmelding må tegnes innen 25.juni).

Dessuten er noen ledige restplasser igjen i uke 26 og 33.

SEILCAMP

Oslo Seilforening og KNS startet med seilcamp opplegg for to år siden og tilbudet har blitt veldig populært. Det er seiling i kjølbåt for ungdommer mellom 13-17år mandag-fredag kl. 09.00-16.00 og høydepunktet er overnattingstur fra onsdag til torsdag. Det er fortsatt noen ledige plasser så inspirer ungdommene til å komme seg på vannet!

Her er noen ledige restplasser igjen i uke 26, 27 og 33.

Mer informasjon om Sommerleir og Seilcamp, inkludert videreførende link til påmeldingssiden finner du her.

__________________________________________________________________________
Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.
Epost: idrett@osloseilforening.no - mobil 954 43 873

OS Arrangørkurs for bøye-/startbåt - 11. juni 2024

Postet av Oslo Seilforening den 5. Jun 2024

Oslo Seilforening arrangerer Knarr NM 22.-23.juni, RS FEVA NM 16.-18.august og STUDENT NM i J/70 5.-6.oktober i 2024. Det er noe vi gleder oss veldig til!

Foreningen har derfor behov for nye medlemmer i foreningens arrangørgjeng, særlig deg som vil hjelpe til at alle våre seilarrangementer blir utmerket gjennomført. Vi ønsker at deltagende seilere husker oss for et godt gjennomført arrangement og kommer med glede tilbake ved neste anledning.

Vi legger derfor opp til et ARRANGØRKURS intern i Oslo Seilforening for alle interesserte medlemmer. Det er veldig spennende og lærerik å kunne observere regattaseiling fra så nær hold, særlig i NM sammenheng med mange deltagende båter på banen.

Regattasjef Bjørn Mørland-Pedersen og vår fast bøyebåtsjef Grete Valstad avholder kurs TIRSDAG 11.juni kl.18:00 til 20:00.

Bjørn starter med ca.40min teori om grunnleggende regatta gjennomføring, flagg prosedyre, legging av bane mm.

Deretter avholder vi praktisk øvelse i foreningens RIBer hvor alle skal lære å legge ut bøyer, å kjøre dreg og ankertau opp og å få bøyene tilbake i båten.

Kurs anbefales til alle som er interessert i regatta arrangering!  Både turseilere, regattaseilere (Express klassen !), foresatte til foreningens barn/ ungdommer og litt rustende arrangører er velkommen.

PÅMELDING TIL KURS KAN DU TEGNE HER

Vi håper at kursopplegg er spennende for deg og ser frem til å se deg tirsdag 11.juni. kl.18 i Marinaen. VEL MØTT!

Med beste OS Seilerhilsen Grete, Bjørn og Tilo

__________________________________________________________________________
Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.
Epost: idrett@osloseilforening.no - mobil 954 43 873

Velkommen til Øyas dag med klubbmesterskap lørdag 25.mai 2024

Postet av Oslo Seilforening den 10. Mai 2024

Som i alle år feirer vi Oslo Seilforening og Lille Herbern! Det blir klubbmesterskap for barn og ungdom og klubbmesterskap for voksne. Vi håper at mange båter stiller til start i de sportslige aktiviteter.

For store og små som ikke seiler klubbmesterskap vil det være hyggelige aktiviteter og samvær på land. Vi vil ha det gøy på og i vannet med skattejakt, makrame, seiljoller, Elias båt, SUP o.l.

På øya vil vi ha en kafe med mulighet for kjøp av pølser og burgere fra grillen, brus, vafler og kaffe. Vi vil også ha et bruktmarked med mulighet for kjøp og salg av brukte seilklær, våtdrakter, redningsvester mm. Ta med det som ikke lenger blir brukt og selg det til noen som trenger det. Der vil det også bli salg av foreningens egen kolleksjon av seilklær mm.

Og kanskje får vi besøk av Redningsselskapet eller politibåten i løpet av dagen med mindre de blir kalt ut på oppdrag.

Program:

Kl. 09:00 Flaggheis

Kl. 10:30 - 17:00 Klubbmesterskap

• Kl.10:30 Skippermøtebarn- og ungdom
  • Kl.11:00 Skippermøte voksne/familieseilas
  • Kl.11:30-15:00 Barn- og ungdomsseilaser
  • Kl.12:00-15:00 Familieseilas
  • Kl.16:00 Premieutdeling og sosialt samvær

Kl. 12:00 – 15:00 «Miniseilcamp» med aktiviteter på øya for store og små som ikke seiler og mulighet for en tur med Elias båten. (Her trenger vi noen frivillige hjelpere :)

Kl. 11:00 – 17:00 Kafe og bruktmarked

Etter programmet og utover kvelden vil det være åpent for sosialt samvær og spontan grilling for de som ønsker det. Ta med egen grillmat og drikke.

Påmelding:

For å ha en oversikt over hvor mange som kommer og hvor mye vi skal kjøpe inn av mat og drikke, hvor mange barn som skal være med på «Miniseilcamp» og aktiviteter på øya etc. ønsker vi en påmelding til arrangementet innen onsdag 22. mai.  Klubbmesterskap i seiling for voksne og junior har en egen link for påmelding så husk å melde deg på begge steder

Påmelding til Øyas dag: Klikk her

Påmelding til klubbmesterskap i seiling for junior: Klikk her

Påmelding til klubbmesterskap i seiling for voksne: Klikk her - Kunngjøring og Seilingsbestemmelser er lagt ut i M2S.

Nettside for OS klubbmesterskap med kunngjøring og seilingsbestemmelser for junior: Klikk her

Vi trenger hjelp fra frivillige til å organisere aktiviteter for barna, å stå i kafeen / bruktmarkedet og organisere Elias båten, så ta gjerne en for laget og hjelp oss med diverse aktiviteter. Dette er også en fin anledning til å bli kjent med flere i foreningen.

Påmelding og å melde deg frivillig gjør du her.

Om du har noen spørsmål så ta gjerne kontakt med foreningens sekretariat.

Vi sees på Øyas dag!

Bjørvikasprinten 01.mai 2024

Postet av Oslo Seilforening den 20. Apr 2024

Oslo Seilforening har gleden av å invitere til den årlige Bjørvikasprinten med start og målpassering i Bjørvika, like utenfor Operahuset.

Regatta arrangeres 01. mai, startsignal er planlagt kl.12:00.

foto: Hans Erik Lindbom/ 2019

Seilasen går på faste merker derfra, mellom øyene og inn i Bundefjorden, og så tilbake. En fin anledning til å få pusset støv av ferdigheter og utstyr.

Det seiles i fire klasser:

NOR Rating

NOR Rating short handed

Albin Express

J/70

For mer info: Bjørvikasprinten 2024 - Manage2Seil

Vi sees på fjorden!

Facebook arrangement: https://www.facebook.com/events/1491735914715088/

Lurer du på noe og har spørsmål?

Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger.
Epost: idrett@osloseilforening.no, mobil 954 43 873

Utsett av båter fra land neste helg 13.- 14. april - dugnad 20. og 21. april.

Postet av Oslo Seilforening den 5. Apr 2024

Utsett av båter fra land neste helg 13.- 14. april - dugnad 20. og 21. april.

Da sier vi farvel til vinteren og håper gårsdagens snøfall var årets siste. Ifølge meteorologene skal sommeren komme nå til helgen med sol og varme opp til 15 grader :)

Vi begynner utsett av båter neste lørdag 13/4 kl. 10.00 og vil få satt ut flere av foreningens egne båter allerede i uken, så vi håper alle stiller opp tidlig så vi slipper å bli stående å vente. Utsettet tar normalt mellom 5 og 10 minutter pr. båt, så om alle er klare går det fort unna.

Alle båter på veien ut mot marinaen og den store opplagsplassen frem til svingen inn til restauranten og ved garderobene vil bli satt ut på lørdag. De resterende båtene på den innerste plassen mot restauranten vil bli satt ut på søndag 14/4 fra kl. 10.00

Det er viktig at krybber og presenningsstativ blir merket tydelig med navn og telefonnummer og ryddet skikkelig bort med en gang, og at alle tar med seg avfall hjem ettersom vi ikke har fått satt i  gang søppeltømmingen.

Husk å dekke til og samle opp pussestøv og farlig avfall og lever inn dette. Plastrull for tildekking/oppsamling står i kajakkhuset.

Vi vil rydde frem alle krybber og opplagsstativ som i vinter har stått ubrukt bak kajakkhuset og toalettet og sette dette foran kajakkhuset og ved siden av garderoben mot restauranten.

Dette vil bli kastet på dugnaden dersom det ikke merkes tydelig med navn og telefonnummer og stables pent bak kajakkhuset igjen.

Sommerhavnen åpner samtidig som vi setter ut båter fra vinteropplaget på land lørdag 13. april, og de som har båter i boblehavn på øya må da flytte sin båt til sommerplassen senest denne helgen 5-6/4.

Vi vil forsøke å få satt på vann på bryggene i morgen, mens vann er allerede skrudd på toalettene og vannpostene på land ved herretoalett og kajakkhuset.

Dersom noen har litt ekstra tid så ser vi gjerne at dere rydder og plukker litt søppel/plast fra strendene eller rundt omkring.

Årets dugnad blir første helg etter utsettet, lørdag 20. og søndag 21. april  med start kl. 10.00 begge dager.

Det blir servert pølselunsj og dugnadsmiddag som vanlig, og er også i år mye vi skal ha gjort.

Mer info om dugnaden blir sendt ut nærmere, og håper å se dere der alle sammen :)

Årets tildeling av båtplasser er klar, og årets vaktprotokoll er lagt ut på våre hjemmesider under "Anlegg" og viser hvilke plasser og vakter de forskjellige skal ha. De som ønsker å bytte vakter må gjøre dette innbyrdes med andre i havnen og sende informasjon om dette til post@osloseilforening.no. Vi ber alle om å gå inn og notere seg når de skal gå vakt med en gang, så vi slipper å fakturere vaktgebyr kr. 2500,-

Dersom noen ikke ønsker å benytte seg av tildelt plass vil vi be om at dere informerer om dette så snart dere vet det, så vi kan tilby plassen videre til en på vår venteliste.

God båtpuss, vi sees på øya!

Tilo og Jan Petter