God jul med julegave fra Oslo Seilforening

Postet av Oslo Seilforening den 15. Des 2023

Vi vil ønske alle en riktig God Jul og et Godt Nytt År med dette flotte førjulsbildet fra Lille Herbern.

Det har vært en fin sesong med fullt belegg på alle våre aktiviteter, og vi vil rette en stor takk til alle som har bidratt til dette.

Neste år vil vi ha enda mer aktivitet når vi også skal arrangere Norges Mesterskap for både Knarr klassen i juni og RS Feva klassen i august. Dette gleder vi oss veldig til, og trenger da enda flere frivillige som kan være med og skape "Spenning og Glede" på øya vår.

Vi har nå lagt ut en foreløpig aktivitetskalender på våre hjemmesider, så gå gjerne inn og noter deg datoer for ting du ønsker å være med på. Ta også gjerne kontakt dersom du lurer på noe.

Vi planlegger også noen vinteraktiviteter som vi kommer nærmere tilbake til, men vil også oppfordre alle til å benytte vinteren til fordypning og ny seilkunnskap - Foreningen trenger nye både dommere og arrangører, og det finnes mange spennende kurs i NSF Akademiet både på nett og Youtube kanal.

Som tidligere år har vi nå også åpnet opp for påmelding til foreningens seilkurs og sommerleirer så dere kan kjøpe dette som julegave til dere selv eller noen dere er glade i.

Sommerleir 7-12 år: https://www.osloseilforening.no/p/13836/sommerleiren-seilglede-barn-7-12

Seilcamp 13-17 år: https://www.osloseilforening.no/p/57565/seilcamp-for-ungdom-13-16

Voksenseilkurs: https://www.osloseilforening.no/p/48592/voksenseilkurs-i-express-og-j70

Vi har også vår egen foreningskolleksjon med Helly Hansen seiljakke og piquet skjorte til både gutter og jenter i alle aldre som kan kjøpes hos BestMarin på Skøyen.

Til slutt vil vi oppfordre alle som har båt i vinteropplag eller i boblehavn på øya til å sjekke sin båt av og til, særlig når det er mye vær - og har du ikke sendt inn havneskjema ennå for neste sesong så må dette gjøres innen nyttår !

Vi ønsker dere alle en riktig God Jul !

Tilo, Jan Petter og Styret i Oslo Seilforening

Valgkomiteen ønsker kandidater til foreningens styre.

Postet av Oslo Seilforening den 29. Nov 2023

🌊 En Bølge av Muligheter Venter! 🌊

Dato for Forandring: Marker kalenderen din for 7. mars! Vårt årsmøte blir ikke bare en samling – det er startskuddet for en ny æra i Oslo Seilforening.

🌟 En Ny Reise Begynner: Vi står overfor historiske beslutninger! Valgkomiteen har jobbet siden sommeren med å forme et styre som vil lede oss inn i en fremtid fylt med spennende utfordringer og muligheter. Fra det nå avsluttende reguleringsarbeidet for øya til realiseringen av ny, fantastisk infrastruktur – det nye styret vil stå ved roret for de mest betydningsfulle avgjørelsene i foreningens historie.

🎉 Feiring i Horisonten: Og gjett hva? I 2026 har vi vært på Lille Herbern i 100 år, og denne milepælen skal feires med stil og stolthet. Samme året planlegger vi å arrangere Nordisk Mesterskap for Expressklassen som attpåtil fyller 50 år året etter. Så det er mye spenning og glede i vente!

Styrejobben – Hjertet i Foreningen: Som styremedlem har du sjansen til å forme både nåtid og fremtid av OS. Det handler om planlegging, ledelse, og å sette kursen for foreningens økonomiske og idrettslige satsinger, samtidig som vi bygger et fellesskap preget av spenning og glede. Dette er en mulighet til å bidra, vokse og virkelig gjøre en forskjell.

💡 Hva Får Du Ut av Det? Engasjement i styret gir mer enn bare tilfredsstillelsen av å bidra til foreningens suksess. Det er en mulighet til å utvikle lederferdigheter, utvide ditt nettverk, og bli en del av et miljø preget av vekst, orden, og nytenking. Fra sommerskolen til store seilkonkurranser – du vil være med på å forme og realisere våre ambisjoner.

Føler du kallet? Hvis du kjenner at dette er noe for deg, hvis du brenner for seilsport og fellesskap, da vil vi gjerne høre fra deg! Vi ser etter personer med energi, mangfold i tanker og handlinger, og en ekte kjærlighet for Oslo Seilforening.

📣 Bli med oss! Ta kontakt med oss i valgkomiteen for å utforske denne spennende muligheten. Din lidenskap og innsats kan virkelig gjøre en forskjell.

Med seilerhilsen fra valgkomiteen,
Erlend - 40496759, Esben - 91517500, Catrine - 97016026

Noen ledige plasser i foreningens boblehavn denne vinteren.

Postet av Oslo Seilforening den 19. Okt 2023

Ønsker du plass i boblehavn? Det er fortsatt noen ledige plasser i foreningens boblehavn på Lille Herbern denne vinteren for båter med bredde opp til 320 cm.
Send en mail til post@osloseilforening.no om det er av interesse.

Ledige plasser igjen i Sommerleir og Seilcamp

Postet av Oslo Seilforening den 26. Mai 2023

Oslo Seilforening har noen ledige plasser i Sommerleir og Seilcamp igjen. Vi har bestilt sommervær og skal gjøre alt for at dette blir en uforglemmelig opplevelse for deg her hos oss på Lille Herbern!

Sommerleir er vår sommerferie tilbud for barn mellom 7 og 12 år.

Vi garanterer en flott uke på Lille Herbern med mye fokus på seilglede, hygg, lek og moro. Vi gjennomfører en god blanding av aktiviteter og hygger oss med jolle- og brettseiling, motorbåtkjøring, rumperister, bading, roing, sjøvettopplæring, padling og mye mer.

Sommerleir avholdes mandag-fredag kl. 09.00-16.00 på Lille Herbern. Tilbud er for alle barn og det forventes ingen seilkunnskap.

I årets sommerleir har vi noen ledige plasser igjen i uke 27 og 32.

Mer informasjon om sommerleir og link til påmelding finner du HER.

Seilcamp er vår sommerferie tilbud for ungdommer mellom 13 og 16 år.

Ungdommer lærer alt grunnleggende innen seiling, båthåndtering, navigasjon, turplanlegging og bruk av turutstyr. Noe som inkluderer selvsagt mye moro til sjøs med bading, SUP roing og diverse leker i og ved vannet.

Det er seiling mandag-fredag kl. 09.00-16.00 og høydepunktet er overnattingstur fra onsdag til torsdag. Tilbud er for alle ungdommer uavhengig av ditt seilkunnskap.

Her kan du oppdage Oslofjorden og vil ha mange fantastiske opplevelser på sjøen!

I årets seilcamp har vi noen ledige plasser igjen i uken 26, 27 , 32 og 33.

Mer informasjon om seilcamp og link til påmelding finner du HER.

__________________________________________________________________________
Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.
Epost: idrett@osloseilforening.no - mobil 954 43 873

Bjørvikasprinten 2023

Postet av Oslo Seilforening den 27. Apr 2023

Oslo Seilforening har gleden av å invitere til den årlige Bjørvikasprinten med start og målpassering i Bjørvika, like utenfor Operahuset.

Regatta arrangeres 01. mai, startsignal er planlagt kl.12:00.

foto: Hans Erik Lindbom/ 2019

Seilasen går på faste merker derfra, mellom øyene og inn i Bundefjorden, og så tilbake. En fin anledning til å få pusset støv av ferdigheter og utstyr.

Det seiles i tre klasser:

NOR Rating

NOR Rating short handed