Båtpool J70, Express , RS Quest - Oslo Seilforening

Formålet med Oslo Seilforenings båtpool er å tilby interesserte lag å trene i foreningens båter gjennom hele sommersesongen.
Oslo Seilforening eier en J/70 seilbåt samt 3 Albin Express og 1 RS Quest og disse båter kan disponeres  via Oslo Seilforeningens båtpool.
I tillegg leies våre Expresser ut til engasjerte ungdomslag på sesongbasis.

J70, Express og RS Quest i Oslo Seilforening
Bli med å seile kjølbåt J/70 eller Albin Express eller tomannsjolle RS Quest! Tilbudet er skreddersydd for ungdommer, unge voksne, studenter, de som deltok i voksenseilkurs tidligere eller de som ikke vil eie seilbåt selv. Som medlem i foreningens båtpool kan du og ditt lag trene sammen og seile regatta. Ordningen sikter til faste lag mellom 2 og 6 seilere (avhengig av type båt) som vil trene enkelte dager eller en fast dag i en halv eller hel sesong. Alle lagmedlemmer må tegne medlemskap i båtpool.

Foreningen disponerer to J/70 båter. Det siktes mot 4 faste lag i båtpool som har faste treningsdager på tirsdager og onsdager slik at alle lagene kan trene ukentlig på i regattaseiling.

Regatta
Som medlem av poolen får du og ditt lag disponere båten på eget ansvar under regattaer. I forkant av Norsk Seilsportsliga-stevner har Oslo Seilforening sitt lag rett på minst to treninger som blir lagt inn i kalenderen.

Bruk av båt
Når du er medlem i poolen og har tatt en praktisk gjennomgang kan du disponere båt fritt i løpet av hele sesongen. Skipper må fremvise båtførerbevis og må gjennomføre skippersertifisering og vise frem at han seile båten trygd i alle type vindforhold og inn- og ut av havnområde. Sett deg godt inn i reglene og retningslinjene og husk å booke båt på ledig tidspunkt. Skipperen må sjekke båten ut og inn hver gang.

Tilgjenglige båter:

2 J/70

3 Albin Express

2 RS Quest

Interesserte lag skal ta direkte kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger for å få detaljert informasjon og for å avtale dato for gjennomføring av skippersertifsering.
epost: idrett@osloseilforening.no - mobil 954 43 873

Innmelding til båtpool og priser for seilsesong finner du her.

Medlemskap i Oslo Seilforening forutsettes alle alle seilere i båtpool. Hvis du ikke er medlem fra før kan meldemskap tegnes under påmelding til båtpool.

Booking av båt (kun for autoriserte skipper)
Båt kan bookes ved å trykke HER.

Utsjekk (før seiling)
Husk å sjekke ut båten før du drar ut å seile. Det gjør du HER.

Innsjekk (før seiling)
Etter seiling er det viktig at du sjekker båten inn igjen. Dette gjøres
HER.

Vilkår og retningslinjer for medlemmer i båtpool
PDF fil finner du HER.

Bruksanvisning for båtpool
PDF fil finner du
HER.

________________________________________________________________________________________
Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.
Epost: idrett@osloseilforening.no - mobil 954 43 873