Vannsportklubben Oslo Seilforening - Nybegynnere og Viderekommende

Oslo Seilforening sitt tilbud til alle seilinteresserte barn mellom 7 og 12 år.

Vannsportklubben er foreningens tilbud til de yngste medlemmene. På vannsportklubben vil barna lære om seiling og båtliv, de vil få prøve seg om bord i en-manns og to-manns joller. Vannsportklubben er et lavterskel tilbud. Her skal det være enkelt å komme, være med, finne venner og ha det moro.
Målet er at hvert barn får et tilpasset kursinnhold slik at alle kan videreutvikle sine seilferdigheter på best mulig måte. Det skal være gøy å være med i vannsportklubben og derfor legger vi like mye vekt på sosiale aktiviteter og samhold i gruppa som på sportslig utvikling.

Gruppene i Vannsportklubben seiler enten på mandager eller onsdager kl. 17.30 til 20.30. Samlinger foregår i periode 17.04. til 19.06. og 19.08. til 25.09.
Kursopplegg inkluderer frivillig deltagelse på ekstra treningsdag for alle jollegruppene på tirsdager kl. 17:30-20:30.

Opplegg for seilsesongen og påmelding finner du her.

Mandager - Nybegynnere og Seilglede

Seiling er gøy! Moro og trygghet på sjøen er sentrale elementer i kursopplegg. Kursdeltager lærer grunnleggende seilteknikk og å seile på kryss, slør og lens. Seilferdigheter utvikles gradvis videre over hele sesongen. Det sportslige kombineres med sosiale og vi formidler at det er gøy både med turseilas, konkurranser og lek i båten.
Kurs retter seg mot nybegynnere. Barn som deltok på vår Sommerleir året før er også velkommen.

Onsdager - Seilglede og Viderekommende
Seiling er fart!  Seilferdigheter utvikles videre mens vi ha det gøy på sjøen. Kursdeltager lærer seilteori, kappseilasregler, seiltrim og å seile raskest mulig på kryss, slør og lens.
Seilferdigheter utvikles gradvis videre i hele sesongen. Det legges forsterket fokus på konkurranseseiling og fart i båten. God teamarbeid og gøy i båten er sentrale elementer i treninger. Konkurransenivå tilpasses, noe som inkluderes både i baneseilas, turseiling og muligens helgetur med overnatting.
Kurs retter seg både til nybegynnere og mot alle barn har minst et år med seilerfaring og føler seg trygd i båt.

Medlemmer i Vannsportklubben kan være med på ekstra treningsdag for alle jollegruppene på tirsdager. Målet er å delta så ofte som mulig i tirsdagsregatta for joller hos KNS med våre båter. Erfaringen er at dette gir mye progresjon og en brattere læringskurve alle deltagende barn. Noen av våre dyktige seiltrenere veileder tirsdagstreningen og satser på at noen ivrige foreldre støtter opplegget ved behov.

Vi planlegger flere helgeaktiviteter, blant annet deltagelse i klubbmesterskap, Optimist cuper og OS høstregatta.

Vi har god trenerdekning begge dager slik at vi kan tilpasse opplegget for deltagere og kan gi passende utfordringer. Så hvis bare en av dagene passer for deg, er du hjertelig velkommen denne dagen!

Hva trenger du av utstyr:
- Seilvest
- Våtdrakt og sko anbefales
Seiljoller får du lånt av foreningen.

For å være med på vannsportklubben må man være medlem i foreningen.
Medlemmer i vannsportklubben kan bruke forenings joller utenfor kurstider etter avtale. Husk at foreningens idrettskoordinator skal kontaktes på forhånd og utlån må være godkjent! Lånt utstyr må spyles og vaskes godt før og etter bruk av utstyr.

__________________________________________________________________________
Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.
Epost: idrett@osloseilforening.no - mobil 954 43 873