Full fart i høstaktiviteter - Etablering av brettseilergruppe og J70 båtpool

Postet av Oslo Seilforening den 24. Aug 2020

Siste mandag startet vi høstaktivitetene igjen og det var en veldig flott og vellykket første uke for alle deltagende barn, ungdommer og trenere. Ungdomsgruppa tok sjansen og seilte helt inn til Operaen allerede første dag. :)

I tillegg starter vi ny brettseilergruppe og J/70 båtpool fra september. Vi har hatt fire fantastiske sommerleirer og har fått et løft på trenerfronten, så det er mye spennende som skjer i foreningen for tiden.

Trenersituasjon

En gladmelding er at flere nye trenere vil bidra i foreningen og synes det er fristende å videreformidle kunnskaper til seilglade barn- og ungdommer. Maren Holm Olsen tilfører 6-års trenererfaring fra Moss SF og kommer til å lede trenerteamet og seilergruppene fremover, Erlend Solfjeld Kjelstad er tilbake etter en liten pause og våre unge egne trenere Amaia Nordang Fleischer, Emil Wiig, Selma Bauck, Sigurd Kallum og Maria Heiberg Larsen kompletterer teamet. Alle trenere ønskes hjertelig velkommen!

Vannsportklubben

Vi fikk et skikkelig løft her og har for tiden 27 (!) seilglade barn som er med i Vannsportgruppen. For å takle etterspørsel har vi startet en ny gruppe på onsdager i tillegg til mandagsgruppen og delt opp deltagerne på disse.

Begge grupper følges opp av tre trenere og vi fokuserer litt mer på seilkunnskap og passende utfordringer for hver enkelt, men selvsagt er seilglede og trygghet på vann det mest sentrale i opplegget.

Det er noen få ledige plasser i Onsdagsgruppa igjen, mer informasjon og påmelding finner du HER.

Ungdomsgruppa

Ungdomsgjengen er også i vekst og har nå 11 seilere, hovedsaklig mellom 12 og 14 år. Gruppa hadde en super start med turseilas til Operaen på torsdagen. Erlend og Maren følger gjengen opp og satser på videreutvikling av seilferdighetene. Vi kommer til å fokusere noe på konkurranseseiling og håper at gruppa vil delta i Bærum høstcup i starten av oktober.

Det er en siste ledig plass i Ungdomsgruppa, mer informasjon og påmelding finner du HER.

NYHET - Brettseilergruppa starter opp 09.september

Oslo Seilforening starter nå ny brettseilergruppe!  En av våre unge trenere, Amaia Nordang Fleischer, er aktiv brettseiler og hjelper til med å utvikle et brettseilermiljø her i foreningen slik at våre fire seilbrett i foreningen endelig kan brukes ukentlig. Vi takker også foreningens medlem Henrik Grønhaug som støtter henne opp! I år prøver vi å etablere en mindre gruppe brettseilere og har som målsetting å utvide tilbudet neste sesong.

Hvis du synes at dette er spennende er det bare å melde seg på. Påmelding er åpen og oppstart er ONSDAG 09.september klokka 17:30.

Mer informasjon om kurs og påmelding finner du HER.

NYHET - J70 båtpool

Formålet med Oslo Seilforenings båtpool er å tilby interesserte lag å trene i foreningens båter gjennom hele sommersesongen.

Båtpoolen er under oppbygging og målsetting er at rammene er klare innen slutten av uka.

BI/ Aquila avholder INTRODUKSJONSAMLING for interesserte skippere MANDAG 31. august klokka 18:00 på Lille Herbern, Brygge B. Vel møtt!

Følg gjerne med på nettsiden HER.

Tirsdagsregatta

Tirsdagsseilasene er i  godt igang og to seilaser er allerede avholdt. Det er stas å se over 20 Expresser og 10 Knarrer på banen igjen.

Fem tirsdager med spennende seiling er i vente og det er ikke for sent til å være med.

Påmelding og seilingsbestemmelser finner du HER.

Korona Klassemesterskap Knarr

NM for Knarr klassen kunne dessverre ikke gjennomføres med bakgrunn i smittevernreglene. Som erstatning arrangerer OS et Korona klassemesterskap for Knarr søndag 30. august. Det er 11 påmeldte båter så langt og du kan gjerne følge med på banen fra avstand. Varselsignal går klokka 11.

Seilsportliga

OS hadde gledet seg til å være med i serien igjen. Dessverre er serien blitt avlyst i år på grunn av korona pandemien.

Sommerleiren SEILGLEDE- SEILING TIL ALLE

Vi hadde fire flotte uker med sommerleir her i sommerferien. Alle uker var fulltegnet og vår trenergjeng tok hver uke veldig godt vare på 32 seilglade barn. Det skal nevnes at vi fikk mye ros for opplegget og vi takker trenergjengen veldig for engasjementet og innsatsen de har lagt inn her!

Voksenseilkurs Express på mandager

Nytt kurs kommer til våren 2021.

Kajakk og SUP pool

Kajakk og SUP pool er åpnet. Foreningens medlemmer kan leie ut utstyr hele sesongen mot engangsbetaling. Man skal være påmeldt før utstyret kan brukes. Husk at utstyr skal vaskes godt før og etter bruk!

Vi gleder oss til en spennende høst, håper at tilbudet er av interesse for våre medlemmer og sees forhåpentligvis snart til en av aktivitetene på vannet. Alle innspill eller kommentarer tas takknemlig imot.

Gjerne ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.

Mobil 95 44 38 73, epost idrett@osloseilforening.no