Båtpool Oslo Seilforening

Formålet med Oslo Seilforenings båtpool er å tilby interesserte lag å trene i foreningens båter gjennom hele sommersesongen.

Oslo Seilforening eier en J/70 seilbåt samt 3 Albin Express. Vår J/70 seilbåt blir disponert via en båtpool, mens våre Expresser leies ut til engasjerte ungdomslag på sesongbasis.

J70 i Oslo Seilforening

Bli med å seile J/70! Oslo Seilforening har én J/70 som et tilbud til ungdom/unge voksne og studenter. Som medlem i foreningens båtpool kan du og ditt lag trene sammen og seile regatta i J/70 eller Albin Express.

Regatta

Som medlem av poolen får du og ditt lag disponere båten på eget ansvar under regattaer. Det er i utgangspunktet medlemmer av BI Athletics Seiling/Aquila som har førsterett på bruk, men dersom den ikke disponeres er det førstemann-til-mølla-prinsippet som gjelder.

Bruk av båt

Når du er medlem i poolen og har tatt en praktisk gjennomgang kan du disponere båt fritt i løpet av hele sesongen. Sett deg godt inn i reglene og retningslinjene, og husk å booke båt på ledig tidspunkt. Skipperen må sjekke båten ut og inn hver gang. I forkant av Norsk Seilsportsliga-stevner har Oslo Seilforening sitt lag rett på minst to treninger som blir lagt inn i kalenderen.

Medlemskap i Oslo Seilforening eller BI Athletics Seiling/Aquila forutsettes, meld deg inn i Oslo Seilforening HER om du ikke allerede er medlem.

Til skippersertifisering  (gjennomføring av praktisk utsjekk) må du melde deg inn HER.

Kontakt idrettsvara@osloseilforening.no for skippergodkjenning,  tilgang på bookingsystem og spørsmål om bruk/booking til regatta.

J/70 (inkluderer bruk av Express)
Resterende sesong kr 1000,-
Hel sesong    kr 4500,-

Halv sesong  (før/ etter 15.juli)kr 3000,-
Student *, resterende sesong   kr 800,-

Student *, hel sesong kr 3000,-
Student *, halv sesong (før/ etter 15.juli)  kr 1800,-

Express
Resterende sesong kr 500,-
Hel sesong    kr 1500,-

Halv sesong  (før/ etter 15.juli)kr 1000,-
Student *, resterende sesong   kr 400,-
Student *, hel sesong kr 1000,-
Student *, halv sesong (før/ etter 15.juli)  kr 800,-

*   Heltidsstudent

Innmelding i OS båtpool gjøres her.

Rekrutterings-Express

Oslo Seilforening har i over 15 år satset på Norges største kjølbåtklasse Albin Express. Dette har resultert i at vi i dag har ca 30 Albin Express i havnen vår på Lille Herbern og flere aktive medlemmer med hjemmehavn i området. Foreningen har et tett og godt samarbeid med klasseklubben (Expressklubben.com).

Oslo Seilforening har egen start for Expressklassen på vår- og høstserie (tirsdagsregattaer) og på andre regattaer der det er mulig. Foreningen har også arrangert NM i Albin Express ved flere anledninger, blandt annet i  2014 med hele 109 båter på startlinjen.

For å sikre rekruttering i kjølbåt og til foreningen er det også tilrettelagt og tilbudt tre rekrutteringsbåter som nye lag kan søke om å få disponere på sesongbasis.

Dette har vært veldig attraktivt og skapt ytterligere engasjement og aktivitet i klassen og foreningen.

Ta kontakt med foreningen for mer informasjon om du eller dere har lyst til å prøve dere. e-post: idrett@osloseilforening.no

Booking av båt (kun for autoriserte skipper)
Båt kan bookes ved å trykke

Utsjekk (før seiling)