Ungdom på Oslo Seilforenings jubileumsregatta og ”Øyas dag”

Postet av Oslo Seilforening den 4. Mai 2011

Øyas dag og jubileumsregattaen med vårfest nærmer seg med stormskritt! Det er med dette vi ønsker alle unge Fevaseilere velkommen til å bli med på årets Feva-regatta i hovedstaden. Den er naturligvis i regi av Oslo seilforening som fyller stolte 125 år i år.

Vi gleder oss til å få mange unge seilere i alle aldre samlet på øya vår til en festdag med seiling, god mat og topp stemning. Påmelding finner du på regattaens egen side her. Prisen er naturligvis redusert for Fevaklassen. Fra 200 til 100 kr for RS Feva i regatta og for festen fra 300 til 100 kr for ungdom opp til 18 år. Altså 200 kr til sammen for hele opplegget.

Først og fremst i har vi i år som mål å arrangere Oslofjordens første ”raid-regatta”. Dette er regatta med poster underveis hvor oppgaver og utfordringer må løses. Her vil det bli tre forskjellige båtklasser: Lys, flerskrog og selvsagt RS Feva. Oslo Seilforening har i år oppgradert Feva-flåten og gleder oss til å gjeste enda flere av dem og seilere. For de som trenger å låne båt (RS Feva), gjelder å være raskt ute å melde fra til post@osloseilforening.no. Men det gjelder uansett å være raske med påmelding. Dette gjøres via link på vår hjemmeside til påmelding hos seilmagasinet. Vi satser på en smekkfull øy denne dagen.

Her følger en kronologisk liste over hva som vil skje for ungdommen denne dagen:

(Presise og sikre klokkeslett vil komme etterhvert)

- Seilerne ankommer med utstyr og båter og innkvarteres på øya hvor det blir fest og mulighet for overnatting senere. (Kom gjerne på fredagen hvis det er enklere. Vi har plass til overnatting på øya i telt eller båter, men husk sovepose og liggeunderlag)

- De som skal seile regatta i RS Feva samles for å gå igjennom seilingsbestemmelser og banen i god tid før start. (ca: 10:00)

- Det blir mulighet til å prøve Hobie Cat 16 eller F18 ca. 10.00 - 12.00

- Båtene taues ut til start (ca 12:00)

- Regatta avholdes fram til senest 16:30

- Gullfinale (jollefinale fra brygga når alle er i mål)

- Tid til nedrigging, dusjing og skifting.

- Fest på festplassen, middag, DJ fra legendariske Pallace Grill/Skaugum (ca. 19:00 og utover kvelden)

- Premieutdeling

- Overnatting for ungdommen vil skje i telt eller klubbhuset vårt på øya hvor kost og losji er inkludert i deltageravgiften.

- Søndag og andre ledige tidspunkt kan disponeres til å arrangere egne små regattae.

Vel møtt!
Erlend S Kjelstad