Dommer og arrangørkurs i mars.

Postet av Oslo Seilforening den 16. Jan 2013

OAS avholder i år også dommerkurs helgen 9.-10. mars og arrangørkurs helgen 16.-17. mars. Påmeldingsfristen er 30. januar til post@osloseilforening.no

Til alle seilforeninger i OAS

ARRANGØR II KURS - OSLO OG AKERSHUS SEILKRETS.
OAS arrangerer
Arrangør II kurs lørdag 16 og søndag 17. mars 2013 på KNS klubblokale, Huk aveny 1, Sal A.

Kurset starter kl. 09.00 og avsluttes kl. 17.00 begge dager. Det vil være til sammen 16 ”skoletimer” og pauser.
Kurset er åpent for medlemmer av alle Kretsens foreninger som tilfredsstiller kravene til deltakelse. Kravene er at kandidaten har gjennomført NSF ”Dommer I/Arrangør I”-kurs eller tilsvarende.(erfaring som seiler eller vært med på arrangementer i egen klubb)

DOMMER II KURS - OSLO OG AKERSHUS SEILKRETS.
OAS arrangerer
Dommer II kurs lørdag 9. og søndag 10. mars 2013 i KNS klubblokale,
Huk aveny 1, Sal A.

Kurset starter kl. 09.00 og slutter kl. 17.00 begge dager. Totalt 16 ”skoletimer” og pauser.
Kurset er åpent for medlemmer av alle Kretsens foreninger som tilfredsstiller kravene til deltakelse. Kravene er at kandidaten har gjennomført NSF ”Dommer I/Arrangør I”-kurs eller tilsvarende, dessuten at kandidaten har minimum 2 års relevant erfaring.

Prisen for kurset er: kr. 800.- pr deltaker. Dette dekker instruktørkostnader, kursmanual,
eksamen og diplom ved bestått kurs. Dette dekkes av Oslo Seilforening for våre medlemmer

Uteksaminerte dommere vil få gratis medlemskap i OAS Dommerlauget, Fra Dommerlauget vil man vil bli tildelt dommeroppdrag, man blir tilbudt faglig oppfølging og
deltakelse i faglig nettverk. Det legges vekt på at første års dommere får oppdrag.

Påmelding: Send din påmelding til post@osloseilforening.no innen den 30. januar, så meldes foreningens deltakere samlet på. (merk påmeldingen med "Dommerkurs" eller "Arrangørkurs" eller "begge" Påmelding er bindende.
Egen forening står for at påmeldte kandidater tilfredsstiller kravene til deltakelse

Betaling: Oslo Seilforening dekker kursavgiften, mot at deltakerne hjelper til med arrangementer i vår egen forening 1-2 ganger i sesongen.

Praktiske opplysninger:
Ta med DEN NYE Regelboken (Kappseilingsreglene for 2013 – 2016), skrivesaker, matpakke og drikke.
Kappseilingsreglene 2013 – 2016 kan kjøpes og hentes på Oslo Seilforenings vinterkontor hos KNS i Huk Aveny 1. Bestill denne sammen med din påmelding. (Denne kan også kjøpes i Idrettsbutikken, pris pr. stk. kr. 210.- + porto.
ref: http://www.Idrettsbutikken.no/Avdelinger/Produkter/Seiling.aspx)