Utsett av båter fra land er helgen 23.- 24. april - dugnad 24.,29. og 30. april.

Postet av Oslo Seilforening den 29. Mar 2022

Vi har nå allerede fått en liten forsmak på våren, og noen er allerede i gang med å pakke frem båtene sine.

Utsett av båter fra vinteropplag som er første helg etter påske, 23.og 24. april

Dette betyr at alle som har båter i boblehavn på øya må flytte båtene sine over til sin sommerplass i løpet av påsken, og alle som har båter på land på Lille Herbern må få pusset, stoffet og klargjort disse innen utsett.

Vannet er skrudd på på toalettanlegget, på kranene på land og på bryggene.

Linejolla ligger ute, men vær forsiktig - det er kalt i vannet. Husk også at pandemien fortsatt ikke er over, så ta hensyn.

Når det gjelder utsett av båter fra opplag på land, så begynner dette lørdag 23/4 kl. 10.00, og alle båter på veien ut mot marinaen og den store opplagsplassen frem til svingen inn til restauranten og ved garderobene vil bli satt ut på lørdag. De resterende båtene på den innerste plassen mot restauranten vil bli satt ut på søndag 24/4 fra kl. 10.00

Det er viktig at krybber blir ryddet skikkelig bort med en gang, og at alle tar med seg avfall hjem ettersom vi ikke har fått satt i  gang søppeltømmingen.

Dersom noen har litt ekstra tid så ser vi gjerne at dere rydder og plukker litt søppel/plast fra strendene eller rundt omkring.

Ettersom påsken og utsett kommer veldig sent i år så har vi gjort om på årets dugnad og delt opp denne i tre dager.

Det har jo heller ikke vært avholdt noen vanlig dugnad de siste årene, så det er mye å gjøre.

Første dugnadsdag blir derfor i år samme dag som utsett av de siste båtene, søndag 24. april, med start kl. 10.00

De to påfølgende dagene er fredag 29/4 kl. 16.00 og lørdag 30/4 kl. 10.00.

Mer info om dugnaden blir sendt ut nærmere, og håper å se dere der alle sammen :)

Årets tildeling av båtplasser er klar, og årets vaktprotokoll er lagt ut på våre hjemmesider under "Anlegg" og viser hvilke plasser og vakter de forskjellige skal ha. De som ønsker å bytte vakter må gjøre dette innbyrdes med andre i havnen og sende informasjon om dette til post@osloseilforening.no. Vi ber alle om å gå inn og notere seg når de skal gå vakt med en gang, så vi slipper å fakturere vaktgebyr kr. 2500,-

Sommerhavnen åpner samtidig som vi setter ut båter fra vinteropplaget på land lørdag 23. april, og de som har båter i boblehavn på øya må da flytte sin båt til sommerplassen senest helgen før.

Dersom noen ikke ønsker å benytte seg av tildelt plass vil vi be om at dere informerer om dette så snart dere vet det, så vi kan tilby plassen videre til en på vår venteliste.

Vi ønsker alle en riktig god båtpuss og sees på øya!

Tilo og Jan Petter

Foto: Erik Lindbom