Gradvis oppstart av seilaktiviteter/ Påmelding Vannsportklubb og Ungdomsgruppa åpnet

Postet av Oslo Seilforening den 4. Mai 2020

På grunn av den pågående korona pandemien kan vi dessverre ikke gjennomføre alle seilaktiviteter som planlagt, men er i ferd med gradvis oppstart igjen.

Vi følger myndighetenes råd og Norges seilforbundets retningslinjer. Mest relevant krav for seilsport er 1m avstandkrav og gruppestørrelse inntil 50 personer for tiden.

Vannsportklubben

Påmelding er åpnet og oppstart er mandag 11.05. kl.17:30

Det legges til rette for singleseiling i Optimist eller familierelatert seiling i RS Feva (søsken eller barn med foresatt).

Våre to trenere Mathias og Emil leder opplegget. Opplegget tilpasses antall deltagere. Ved stor interesse gjennomføres aktiviteter i to grupper (en på vann og en på land som bytter etter første time).

Mer informasjon sendes til alle påmeldte 48 timer før oppstart.

Ungdomsgruppa

Påmelding er åpnet og oppstart er torsdag 14.05. kl.17:30

Det legges til rette for singleseiling i Optimist eller seilrelevante aktiviteter.

Våre to trenere Lukas og Mathias leder kurset. Opplegget tilpasses antall deltagere. Mer informasjon sendes til alle påmeldte 48 timer før oppstart.

Voksenseilkurs Express på mandager

Kurset er utsatt inntil videre pga. avstandkrav.

Vi vurderer gjennomføring av teoridel på land. Alle påmeldte og interesserte informeres direkte.

Tirsdagsregatta

Tirsdagsseilaser er utsatt inntil videre. Seiling i inviterte klassebåter er lagsport og dette kan dessverre ikke gjennomføres med dagens avstandkrav.

For singlehanded eller familierelatert seiling anbefaler vi i mellomtiden:

Dronningen vårserie – KNS -onsdager – oppstart 06.mai

Bundefjorden Onsdagsseilaser – BSF – onsdager – oppstart 13.mai

Vi informerer fortløpende på nettsiden og i FB gruppe om mulig oppstart av tirsdagsseilaser.

Sommerleiren SEILGLEDE- SEILING TIL ALLE i uke 26, 27, 32 og 33

Påmelding til OS Sommerleir er åpnet og det er fortsatt noen få ledige plasser i alle ukene.

Gjennomføring av sommerleir ansees som absolutt realistisk. Selvsagt tilpasser vi opplegget til retningslinjene og vurderer gruppestørrelse fortløpende.

For øyeblikket er det for tidlig for å kunne gi mer konkret informasjon om opplegget.

Seilsportliga

OS gleder seg til å være med i serien igjen og lag for Hankø, Arendal og Åsgårdstrand er på plass. Vi leter fortsatt etter lag for Ligarunde #3: 12.–13. september i Florø. TA KONTAKT, gjerne som lag med inntil 4 personer eller som enkeltperson ved interesse.

Øyas Dag/ Klubbmesterskap

Klubbmesterskap gjennomføres som familieseilas 06. juni i år.

Opplegg er under utredning og mer informasjon kommer i god tid.

NM Knarr

NM Knarr er flyttet fra juni til august pga. korona pandemien. Ny dato er 29./30. august.

Kajakk og SUP pool

Kajakk og SUP pool er åpnet. Foreningens medlemmer kan leie ut utstyr hele sesongen mot engangsbetaling. Man skal være påmeldt før utstyret kan brukes.

Husk at utstyr skal vaskes godt før og etter bruk!

Vi håper at tilbudet er av interesse, satser på rask og tallrik påmelding og sees forhåpentligvis snart til en av aktivitetene på vannet.

Gjerne ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.

Mobil 95 44 38 73, epost idrett@osloseilforening.no