NM gull i Knarr til Bergen

Postet av Oslo Seilforening den 17. Jun 2007

Oslo Seilforening gjennomførte i helgen norgesmesterskapet i Knarr klassen. Johan Hvide fra Bergen Seilforening vant med god margin.

Med seks seilaser og gjennomgående gode vindforhold ble det et godt mesterskap for den tradisjonsrike klassen. 21 Knarrer stilte til start og feltet viste en meget konkurransedyktig klasse hvor marginene var svært små fra seier til tap. I alt 10 foreninger var representert i regattaen og de gamle treknarrene så ut til å holde godt følge med de nye plastbåtene.

Johan Hvide vant med 9 poeng foran Morten Heldal Haugerud (KNS) som bare fikk en ettpoengs forsprang til bronsemedaljen som ble vunnet av Erik Holter (Tønsberg sf).

Resultater

Oslo Seilforening gratulerer premievinnerne og ønsker klassen velkommen tilbake ved neste korsvei.

Dag Sem
OS regattasjef

Nils Bøckman i Knarr 128, foran gullvinneren Johan Hvide under årets NM i Knarr klassen.
Foto: dagsem