NM-gull til Geir Victor Svendsen og Team Oslo Match

Postet av Oslo Seilforening den 5. Okt 2008

For andre gang i år drar Geir Victor Svendsen hjem en NM tittel til Oslo Seilforening, denne gang i NM i matchseiling. I finalen møtte Geir Victor en 14 år gammel danske! Les Geir Victors egen rapport.

"Det er med glede jeg kan meddele at vi har tatt hjem nok et NM gull til Oslo Seilforening. Mitt andre for sesongen av to gjennomførte NM`er og totalt tre treninger, to i snipe og ett i Match Race. Kanskje det er på tide å tenke på å trene litt mer? Denne gangen kom gullet i Match Racing. Jan Petter Gamborg, Dag Andersen, Petrus Eide og Are Fischer drev båten frem og vi knuste all motstand. Vi vant overlegent Round Robin som er den serien hvor alle seiler mot hverandre en gang. Deretter går de fire beste til semifinale og deretter de to vinnerne av semifinalen til Gullfinale. Der knuste vi en ung Danske med 2 – 0. Laget har ikke seilt sammen på 2 år så dette var høyst overraskende. Vinden på lørdag var alt fra nesten ingen ting til 6 sek/m i kastende. I dagens finaleseilaser var det perfekte forhold med masse vindskift og fra 4 – 6 Sek/m vind fra vest. Vi så mange OS båter som var ute og heiet på oss, det takker vi for. Det er inspirerende og få heiarop når man runder merker fra sine egne."

Oslo Seilforening gratulerer Geir Victor og resten av gutta i Team Oslo Match med seieren!