OS norgesmestre til "mesternes mester"

Postet av Oslo Seilforening den 20. Sep 2009

Årets norgesmestre i Express får litt å bryne seg på når seilforbundet 10. oktober inviterer til "mesternes mester" i seiling hvor alle årets entype norgesmestere møtes til dyst utenfor Aker Brygge.

Team "hvergang" som består av Trygve Leergaard, Esben Keim, Kristoffer Sangvik og Stein Broch-Olsen vant i august Express NM og 10. oktober treffer de norgesmestre i Melges 24, 11:Metre, BB11, Kragerøterne, Andunge, Soling, X99, Oselvar, H-Båt, 5,5 meter, Drake, IF, ORCi, Prinsess, X-35, X-41, 12,5 kvm, Star, 2,4 m og Knarr. Regattaen seiles i år med 11:Metre, neste år vil en annen båttype velges. OS laget har null erfaring fra 11:Metre men har denne helgen benyttet anledningen til å seile Nesodden Høstcup i nettopp 11:Metre og en 3. plass i det 10 båter store feltet lover bra! Likevel er det vel grunn til å tro at årets norgesmestere som Dag Usterud i 11:Metre og Soling, samt andre toppseilere som Eivind Melleby (Drake), Herman Horn Johannessen (Melges 24), Kristian Neergaard (5,5 Meter) og Petter Mørland Pedersen (X-35 og Match) blir veldig tøffe konkurrenter. Vi ønsker lykke til og oppfordrer alle som kan om å ta turen til Aker Brygge for å heie på OS gutta!