Esben Keim ny formann i Oslo Seilforeing

Postet av Oslo Seilforening den 14. Mar 2011

Årsmøtet 2011 er gjennomført, og Esben Keim ble valgt til ny formann i Oslo Seilforening.

Her kan du lese Esbens fortelle litt om seg selv, og også finne referatet fra årsmøtet.

Formannen har ordet!

Årsmøtet er overstått og nytt styre er valgt. Som nyvalgt styreformann i OS vil jeg først takke for tilliten og benytte anledningen til å fortelle litt om meg og hvilke forventninger dere kan ha til året vi er i gang med.

Årets styre er nesten helt nytt, det er mange nye ansikter og ressurser som nå har meldt seg ”til tjeneste” for OS. Dette gir mye energi og første styremøte er allerede avholdt. Styret vil bli nærmere presentert i neste Bris som er under produksjon.

Jeg har gjennom 12 års medlemskap i foreningen blitt kjent med mange flotte mennesker, det er dere som inspirerer meg til å ta neste rorvakt.

For dere som jeg ikke har truffet enda, jeg er sannsynligvis den første sørlending som er blitt leder av foreningen. Jeg har seilt siden jeg var 8 år gammel og fått prøve meg på seilbrett i mastehøye bølger og om bord på fullrigger i storm. Jeg har de siste 11 sesongene seilt Express i OS og ble norsk mester i 2009, jeg ser også veldig frem mot Express NM 2011 i OS. På mandagene er jeg sammen med mine 2 barn aktiv i vannsportklubben.

Når jeg takket ja til ansvaret som leder hadde jeg også gjort meg noen tanker om hvorfor jeg ville dette og hva jeg kunne bidra med. Jeg brenner kraftig for seiling og det er et godt utgangspunkt tenker jeg. Jeg liker svært godt å skape ting sammen med andre, såkalt teamarbeid og jeg liker å være involvert og tilgjengelig. Med det arbeidet som er gjort i foreningen over lang tid, er det mye som ”går av seg selv. Dette betyr at vi skal fortsette med det meste, også håper jeg at jeg kan bidra til at vi blir enda bedre på noen områder.
Jeg tror på god to-veis kommunikasjon, skape rette forventninger og involvering. Dette betyr at jeg vil jobbe aktivt for enda mer åpenhet og engasjering utenfor styret og Jan Petters domene. Jeg vil jobbe for at vi skal ha et godt sosialt og seilingsmessig tilbud til våre medlemmer og ikke minst at alle trives. Når vi kommer litt lenger frem håper jeg også at vi skal kunne få til mer aktiviteter også etter at båtene er kommet på land for vinteren.

Med ønske om en god vårpuss og flott vær, ser jeg frem til å møte dere på dugnad og Øyas dag/jubileumsseilas.

Esben Keim
Styreformann OS

Referat fra foreningens 125. ordinære årsmøte finner du her.