Sommerhilsen fra formannen

Postet av Oslo Seilforening den 28. Jun 2011

Endelig er det sommerferie og tid for avkobling og seiling. Havnen syder av forventinger og noen har allerede reist på tur. I følge meteorologene er det som vanlig ventet at de som ferierer i båt langs kyststripen vil få en mye flottere solopplevelse enn de som er på land. Det er nemlig slik at sommer-regnet er lokalt og oppstår over oppvarmet land i større grad enn over sjøen.

Etter en travel vårsesong er endelig ferien her og jeg ser frem til å lade batteriene med noen late dager i inn og utland. Sommeren er tiden på året vi etter min oppfatning er mest opptatt av været. Nå skal vi være ute, bade, sole oss, seile, spise is og nyte alt hva naturen kan tilby. For båtfolket og spesielt seilbåtfolket er det som oftest alltid flott sommervær på ferie i seilbåten. Dette er det nok flere årsaker til, at lokale sommer-regn skyer har en tendens til å være mer aktive i innlandet enn på den ytterste øy har vi alle opplevd. Det er nok også slik at seilere liker å føle litt på været, har skikkelig utstyr for å oppholde seg ute og ikke minst, har flotte aktiviteter for vindfulle dager - seiling.

Styret i OS tar også ferie, men vi stenger ikke ned øyen. Vaktene går som vanlig, fergen går som vanlig, restauranten er åpen i hele sommer, Vitali vil være til stede store deler av sommeren, Jan Petter er også innom titt og ofte og alle våre medlemmer bidrar til å skape miljø og hygge for alle som ikke er bortreist. Selv skal jeg tilbringe sommerferien på Sørlandet og i Middelhavet.

Etter sommeren er det full fart med 2 store arrangementer, i august arrangerer vi OS Høstregatta og i september blir det NM i Express. Vi er også klar med vannsportklubb, tirsdagsserien, ungdomsgruppen og flerskrogsgruppen. Om du ikke allerede er med på aktiviteten er det ikke for sent. Meld det på via våre hjemmesider, vi har plass til alle.

Med ønske om en god sommer til alle!

Hilsen
Esben