Bli med på NM i Express!

Postet av Oslo Seilforening den 2. Aug 2012

I år arrangeres NM Express i Tønsberg seilforening på Fjærholmen, i seilavstand for Expresseilere fra Oslo. (Neste år blir det Vestlandet). Tønsberg Seilforening er kjent for fine og gode arrangementer, fine baner og bra opplegg, det kan vi nok forvente også i år. NM er årets høydepunkt, her er det plass for alle, mye sosialt og mye å lære.

Oslo Seilforening har nesten 20 Expresser registrert i vår medlemsmasse, vi er opp mot 20 båter på tirsdagsseilasene. Express er vår hovedsatsing på regattaseiling. For øyeblikket er det bare registrert 3 påmeldte båter fra foreningen, så kom igjen, meld dere på!!

Fristen for påmelding er om en uke 8. august kl 23.59. Du melder deg på her: http://www.seilmagasinet.no/?regatta=872

Transport
Det er mulig å seile båten til Tønsberg helgen før og evt. tilbake helgen etter NM. Foreningen vil kunne ordne med havneplass.

Det er mulig å få leie seg henger å trekke båten på, det er enkelt å ta båten opp på KNS og kran er tilgjengelig på brygga i Tønsberg Seilforening.

Flere planlegger å seile på torsdagskvelden med følgebåter, det kan være plass til flere Expresser på slep. Retur søndag ettermiddag. Oslo Seilforening ønsker å bidra til å få med flest mulig av foreningens seilere, så ta kontakt med formann Esben Keim om du ønsker slep, så gjør vi vårt beste for å få det til.

Boforhold

Man kan bo I egen båt, i en annen følgebåt, hos venner som bor lokalt eller på hotell.
Ved Tønsberg seilforening/ Fjærholmen er det også en campingplass. Her finnes hytter (7 stk) i tillegg til teltmuligheter samt dusj og toaletter. (Nøtterøy Familiecamping Fjærholmen AS)

Mannskap
Flere OS-seilere som ikke seiler Express ønsker å delta. enten som mannskap, eller med eget mannskap i lånt båt. Ta kontakt om dette kan bidra til at din båt også deltar i NM Express 2012.

Klargjøring av båt

For å delta må båten være klar, dette betyr at den er rengjort for ting som bremser den og at nødvendig utstyr i henhold til klassereglene er ombord (som de også skal være på tirsdagsseilasene og andre regattaer). OS vil arrangere felles løft og spyling i uken før NM (løft og spyling er kostnadsfri for OS medlemmer). Egen sak om dette kommer foreningens hjemmesider. Klasseregelen finner du på expressklubben.com.

Kontaktinfo

Esben Keim