Nå kommer solen og restauranten åpner igjen !!!!

Postet av Oslo Seilforening den 26. Mai 2021

Hurraaa!!! Nå kommer endelig solen og varmen, og restauranten har fått lov til å åpne opp igjen!

Endelig kan restauranten nå åpne opp igjen, om enn med strenge korona restriksjoner.

I morgen, torsdag 27/5, åpnes dørene, og nytt av året er at de nå vil åpne kl. 12:00 hver dag slik at man også kan spise lunsj her. Stengetid / siste servering vil være kl. 22:00. Det er dessverre ikke mulig å reservere bord..

Det er imidlertid en del strenge krav som ALLE må rette seg etter (også medlemmer):

- ALLE må henvende seg til hovmester for tilvisning av bord, dette gjelder også på klubbrom/klubbterrasse.

- ALLE må benytte munnbind når man beveger seg på restauranten, både ute og inne

- Det er 1 meters avstandskrav alle veier, slik at man må sitte slik personalet henviser. (gjelder ikke egen kohort/husstand, men må avtales spesielt)

- Fergen vil kun kunne transportere 6 personer pr. tur for å opprettholde gjeldende avstandskrav.

- Husk også å vise medlemskort før bestilling dersom man ønsker medlemspriser.

Samtidig er det også meldt om strålende vær fremover gjennom helgen og ut i neste uke, så det kan sikkert fort bli lange køer og mye mennesker som skal ut på øya. Vi oppfordrer alle til å vise godt Korona-vett og følge gjeldende retningslinjer.

Øyas dag lørdag 5/6 vil vi gjennomføre barne- og ungdomsseilaser, og også sette opp en familieseilas. Nærmere info om dette med retningslinjer vil vi komme tilbake til.

Vi kan dessverre ikke åpne opp Marinabygget eller grillene slik situasjonen er nå, men vi vil vurdere dette etter hvert som reglene åpner opp for det.

Det som gjelder nå for sammenkomster på offentlig sted er:

Sammenkomster utendørs på offentlig sted

Det er ikke tillatt å arrangere eller delta på private sammenkomster på offentlig sted utendørs der det er mer enn ti personer til stede. Det vil si tilfeller hvor det er avtalt at man skal møtes på offentlige steder som i parker, skogen, lekeplasser og lignende.

Styret og administrasjonen.