Gratulerer til Alex Quirk med Æresmedlemskap i Oslo Seilforening!

Postet av Oslo Seilforening den 4. Mar 2016

Alex Quirk ble på foreningens årsmøte 3.mars 2016 tildelt foreningens Æresmedalje og Æresmedlemskap.

Styrets begrunnelse ved tildelingen finner du under her:

Styret har i år valgt å utdele foreningens æresmedalje og æresmedlemskap til en stor ressursperson i foreningen.

Bakgrunnen for tildelingen er:

Personen er et aktivt og synlig medlem i foreningen.

Personen er aktiv på alle områdene foreningen er engasjert i, sommer som vinter.

Personen er kreativ og kommer stadig med nye ideer og innspill.

Personen har vært medlem i snart 40 år og i hoveddelen av årene vært en aktiv bidragsyter for å bringe foreningen fremover selv og å få med seg andre ut på øye og ut og seile.

Personen har bidratt i foreningens styre i forskjellige roller ved flere anledninger. Personen setter alltid foreningen og medlemmene først og gjør sitt ytterste for at alle skal bli fornøyd.

Personen har til en stor grad bidratt til suksessfull gjennomføring av mange arrangementer i foreningen. Blant arrangementene kan nevnes;
- Nybegynnerkurs i Snipe
- Regatta-arrangør under mange store og små regattaer
- Initiativtaker til oppstart av den suksessfulle vannsportsklubben for snart 15 år siden
- Initiativtaker, pådriver og organisator av strandhugg
- Regattasjef under NoM Express i 2014 som ble en stor suksess
- Arrangør av høsttakkefestene for foreningens arrangører.

Personen har en utrettelig innsatsvilje, og er alltid med når noe skal gjøres i eller for Oslo Seilforening.

Personen har egen seilbåt i havnen og ferierer langs norske, svenske og danskekysten så snart det blir ferie.

Personen fikk i 2010 Hederstegn i Oslo Seilforening.

Det er en stor glede å takke for solid støtte innsats og engasjement – og en enda større glede å få tildele æresmedalje og æresmedlemskap.

På vegne av styret tildeles herved æresmedalje og æresmedlemskap Alex Quirk som et tegn på den ressurspersonen han er i Oslo Seilforening.