Seilkurs for voksne.

Postet av Oslo Seilforening den 2. Des 2015

KURSET ER FULLTEGNET, ER INTERESSEN STOR OG DET ER MANGE SOM IKKE HAR KOMMET MED ER DET MULIG VI KAN SKAFFE FLERE PLASSER. TA KONTAKT SÅ SER VI HVA VI KAN FÅ TIL: idrett@osloseilforening.no

Oslo Seilforening har gleden av å åpne påmeldingen til et nytt tilbud for voksne i alderen 20 år og oppover, ingen øvre aldersgrense!

Dette kurset er et kurs for deg som:
- ikke har seilt før, men vil lære å seile
- har seilt litt, men vil lære mer
- bli så god og trygg på regler at du kan starte i regatta på egenhånd etter endt kurs

Kurset vil bli holdt i landets største kjølbåtklasse Express. Vi bruker to av seilforeningens båter. Det betyr at kurset har 8 plasser, 4 plasser i hver båt, noe som vil si at det er svært begrensede plasser i denne runden og man bør nok være rask med påmeldingen her. Om man har spesielle ønsker om å seile med noen må dette gis beskjed om. Det kreves ingen forkunnskaper i kurset. I hver båt vil det være en fast trener som har ansvar for coaching og utviklingen til teamet.

Dagens situasjon for seilkurs er at de er dyre, intensive og man lærer kun overfladisk seiling på en helg. Det er heller ikke mulig å gå på seiltrening ukentlig om man ikke er under 18 år. Man rekker verken å bli trygg eller flink og man får jo sjeldent seilt aktivt i ettertid. I dette kurset endrer vi fullstendig på dette.

Mål med kurset:
Man skal etter endt kurs mestre alle posisjoner om bord i en Express: Roramann, storseil og trim, luke og fokk, fordekk og taktikk. Hovedfokuset er å lære å seile, men vi vil også bli gode på matchrace (en mot en båt). Slik skal vi lære vikepliktsregler, boathandling, startprosedyrer og bli trygge på å kunne seile en regatta på egenhånd.

Så her har dere opplegget:
- Mandager
- 3 timer 17:30 - 20:30
- 8 kvelder på våren
- 8 plasser, 2 Expresser
- 2 trenere i Express
- INGEN forkunnskaper krevet.
Man må være medlem i foreningen for å delta på kurset (Kr. 1.260,-)
Man slipper innmeldingsgebyr på Kr. 500,- ved deltakelse på kurset.

Pris: 2500 kr

Påmelding seilkurs

Vi gleder oss til en fantastisk morsom vårsesong med dere!

Hilsen trenerne
Erlend Kjelstad og Trym Christensen