Stinn-brakke på Vannsportklubben 2011

Postet av Oslo Seilforening den 10. Mai 2011

Foreningens satsing for de yngste, Vannsportklubben startet opp i går med stor suksess. Nybegynnere og barn med ”fartstid” møtte glade og sprudlende opp. Det kan med sikkerhet slås fast at dette var ny deltakerrekord og konseptet faller i smak hos mange.

Dagen begynte med lang kø hos fergemannen kl. 17 og påfølgende grillkø. Alle ble mette og var klar til dyst rett før kl. 18. Etter en kort teoriøkt ble 4 optimister, 2 Feva joller og en 2-krona rigget og sjøsatt, 3 følgebåter lastet opp med seilere og foreldre. Været var som resten av Østlandet – fantastisk, svak ideell nybegynner vind og varmt vær. Alle som ønsket fikk prøve seg i de forskjellige jollene og en båt ”fikk lov” til å kullseile på vei inn. Etter ankomst bryggen var det mange som benyttet anledningen til på teste våtdrakten. Alle jollene kom på land og det var mange godord fra så vel foreldre som seilere. Vi ser alle frem til neste mandag.

Neste mandag vil vi forsøke å sette inn Gråtass for transport fra landsiden til marinaen (ha på vest på barna som skal om bord i Gråtass). Vi vil også forsøke å få til at vi går på fjorden før kl. 18 og er ferdig nedrigget til åtte-ferga. Foreningen får også levert 2 nye optimister neste uke som vil øke ”seilkapasiteten” ytterligere. For å sikre at barna blir fremtidige selvstendige seilere legges det opp til at barna selv skal delta i nedrigging og pakking båtene, så blir det bading etterpå for de som ønsker.