Opprydding blandt alle joller på land på øya

Postet av Oslo Seilforening den 10. Jun 2011

Styret har nå fattet et vedtak om at alle joller på land på øya må settes i god og representativ stand, og om dette ikke gjøres innen 14. dager, at disse da vil fjernes/selges for selgers regning og risiko.

Styrets vedtak er fattet på bakgrunn av foreningens lovers pkt 17, annet ledd og havnereglementets pkt 13.

Vedtaket er som følger:

”OS styre er pålagt å påse at idrettslagets midler brukes og forvaltes på en forsvarlig måte. For å nå dette målet er det vesentlig at forening, øy og areal fremstår som ordentlig og attraktivt for så vel eksisterende som nye medlemmer. Det besluttes herved at alle båter som skal oppbevares på land under sommersesongen skal fremstå som ship-shape og vedlikeholdte. Båter og utstyr som ikke vurderes å tilfredsstille dette krav skal gis skriftlig varsel og 14 dagers frist til å utbedre inntrykket eller fjerne båtene. Dersom kravet ikke etterkommes vil en ny skriftlig advarsel bli kommunisert til eier av utstyr. I varsel vil det kommuniseres at OS ikke kan se at krav om utbedring er fulgt opp og at OS forbeholder seg retten til å avhende båt eller utstyr for eiers regning. OS har rett til å sette i gang prosess med avhending 14 dager etter at skriftlig varsel er gitt om ikke særskilt avtale er gjort med daglig leder i OS.”

Vedtatt på styremøte 8/6-2011.