God jul og godt nytt år!

Postet av Oslo Seilforening den 22. Des 2011

Vi vil med dette ønske alle våre medlemmer en riktig God Jul og et Godt Nytt År.
Husk å sende inn havneskjema eller melde dere på båtførerprøven og VHF-kurs etc som nevnt i vårt siste nyhetsbrev, og også gjengir her.

God Jul og Godt Nytt År!

Vi vil gjerne begynne dette nyhetsbrevet med å ønske alle våre medlemmer en riktig God Jul!

Ettersom vi nå er inne i den siste uken før jul, begynner vel kanskje mange å bli klare med julepynt og presanger, men vi vil allikevel komme med noen forslag til julegaver. (nederst på siden..)

Plass i båthavnen i 2012

Vi vil minne alle som ønsker båtplass i havnen om å sende inn utfylt havneskjema innen 1.januar, så de får være med på hovedtildelingen som gjøres i januar. Gjør dette NÅ, så unngår du å stå uten plass neste år. (Om du ikke ønsker plass, så send oss gjerne også info om dette..)

OS sekretariat i ”vinteropplag” hos KNS

OS har nå i vinter fått kontorplass sammen med KNS i Huk Aveny 1, noe som medfører at det frem til torsdag vil være mulig å hente vår jubileumsbok på dagtid (om du ønsker å kjøpe denne som julegave)

Mange avblåste/dårlige presenninger i vinteropplag/vinterhavnen

De siste ukenes sterke vind har medført at mange presenninger har blåst av eller gått i stykker. Vi anbefaler derfor alle som har båter i vinteropplag på øya å se til dette, og rette opp slik at båtene står trygt i vinter. Stor snølast på båter kan medføre at krybbene knekker/går i stykker og at båter velter.

Stem frem nytt slagord og visjon for Oslo Seilforening

Oslo Seilforening ønsker å etablere et nytt slagord og visjon for foreningen, og har derfor laget denne avstemningen som vi ber deg være med på.

Stem på et av forslagene, eller send inn et eget forslag her.

Så våre julegavetips:

Julegavetips nr. 1: Båtførerprøven kurs for Oslo Seilforenings medlemmer 10-12. februar!

OS båtførerprøve kurs helgen 10-12 januar. KNS er teknisk arrangør og kurset avholdes på Dronningen (KNS).

OS Medlemspris: kr. 1400,-

Dette er en flott julegave, og en mulighet til å møte mange OS medlemmer også nå på vinteren.

Meld deg på kurset ved å sende inn denne mailen med Navn, Adresse, Telefon, e-post og fødselsdato, samt betale inn kr. 1400,- til foreningens konto: 60010540081

Mer informasjon om kurset finner du her. (bortsett fra datoene som er 10-12.februar, som er for OS medlemmer spesielt.)

Julegavetips nr. 2: Frisk Bris i 125 år. – Oslo Seilforenings flotte jubileumsbok
Vår flotte jubileumsbok kan nå kjøpes og hentes frem til torsdag 22/12 på vårt vinterkontor hos KNS i Huk Aveny 1 mellom kl. 0900 og 15.30.

Boken koster kr. 295,- for medlemmer, og er en flott julegave som forteller mye om både foreningen egen historie, samt også Seilsportens historie i indre Oslofjord.

Send gjerne en mail og avtal henting: post@osloseilforening.no

Julegavetips nr. 3: VHF kurs hos KNS med start 28. februar.

Du kan som medlem i OS nå også melde deg på VHF kurs hos KNS, og få dette til samme medlemspris som KNS medlemmer.

Kurset går over 5 kvelder fra 18.00 – 21.00, med avsluttende eksamen siste dag.

Mer info om kurset finner du her, men for å få medlemspris må du melde deg på via denne lenken her

Julegavetips nr. 4: Kjøp ”Seilerboka” av Bordal/Klann, og støtt OS med kr. 80,-

Ved å kjøpe Seilerboka av Bordal/Klann til 399,-+ porto, støtter du Oslo Seilforening med kr. 80,- pr. bok.

NSF og forfatterne av boka har et juletilbud hvor du kan kjøpe boken, og samtidig støtte din forening.

Mer info og bestilling finner du her. (Husk å oppgi Oslo Seilforening som din forening..)