God påske! Utsett av båter fra land er helgen 13.- 14. april - dugnad 20. og 21. april.

Postet av Oslo Seilforening den 22. Mar 2024

Utsett av båter fra land er helgen 13.- 14. april - dugnad 20. og 21. april.

Hei alle sammen, nå er snøen og isen borte på Lille Herbern, og båtene står å lengter etter å få litt etterlengtet vårpuss.

Utsett av båter fra vinteropplag er i år 13.og 14. april

Dette betyr at alle som har båter i boblehavn på øya må flytte båtene sine over til sin sommerplass senest helgen etter påske, og alle som har båter på land på Lille Herbern må få pusset, stoffet og klargjort disse innen utsett.

Vannet er skrudd på på toalettanlegget, og vannet på vannposten ved kajakkhuset er også på.

Linejolla ligger ute, men vær forsiktig - det er kaldt i vannet.

Når det gjelder utsett av båter fra opplag på land, så begynner dette lørdag 13/4 kl. 10.00, og alle båter på veien ut mot marinaen og den store opplagsplassen frem til svingen inn til restauranten og ved garderobene vil bli satt ut på lørdag. De resterende båtene på den innerste plassen mot restauranten vil bli satt ut på søndag 14/4 fra kl. 10.00

Det er viktig at krybber blir merket tydelig med navn og telefonnummer og ryddet skikkelig bort med en gang, og at alle tar med seg avfall hjem ettersom vi ikke har fått satt i  gang søppeltømmingen.

Husk å dekke til og samle opp pussestøv og farlig avfall og lever inn dette i foreningens miljøstasjon i kajakkhuset.

Vi vil rydde frem alle krybber og opplagsstativ som i vinter har stått ubrukt bak kajakkhuset og toalettet og sette dette foran kajakkhuset og ved siden av barderoben mot restauranten.

Dette vil bli kastet på dugnaden dersom det ikke merkes tydelig med navn og telefonnummer og stables pent bak kajakkhuset igjen.

Dersom noen har litt ekstra tid så ser vi gjerne at dere rydder og plukker litt søppel/plast fra strendene eller rundt omkring.

Årets dugnad blir første helg etter utsett, lørdag 20. og søndag 21. april  med start kl. 10.00 begge dager.

Det blir servert pølselunsj og dugnadsmiddag som vanlig, og er også i år mye vi skal ha gjort.

Mer info om dugnaden blir sendt ut nærmere, og håper å se dere der alle sammen :)

Årets tildeling av båtplasser er klar, og årets vaktprotokoll er lagt ut på våre hjemmesider under "Anlegg" og viser hvilke plasser og vakter de forskjellige skal ha. De som ønsker å bytte vakter må gjøre dette innbyrdes med andre i havnen og sende informasjon om dette til post@osloseilforening.no. Vi ber alle om å gå inn og notere seg når de skal gå vakt med en gang, så vi slipper å fakturere vaktgebyr kr. 2500,-

Sommerhavnen åpner samtidig som vi setter ut båter fra vinteropplaget på land lørdag 13. april, og de som har båter i boblehavn på øya må da flytte sin båt til sommerplassen senest helgen før.

Dersom noen ikke ønsker å benytte seg av tildelt plass vil vi be om at dere informerer om dette så snart dere vet det, så vi kan tilby plassen videre til en på vår venteliste.

For de som skal pusse båt har vi fått informasjon fra BestMarin på Skøyen at de vil ha en "Båtpuss kampanje" med gode priser på bunnstoff og liknende. Kampanjen starter 24/3, og det vil være spesialpris på Soromap bunnstoff for alle som til nå har benyttet VC17 (som blir forbudt i salg fra mai.)

Vi har dessverre hatt utfordringer med vårt fakturasystem, men håper å få sendt ut fakturaer for kontingent og båtplasser som e-faktura i løpet av dagen. Vennligst benytt e-faktura eller betaling i bank, da betaling med kort/vipps utløser høyere gebyrer for foreningen.

Vi ønsker alle en riktig god påske og båtpuss og sees på øya!

Tilo og Jan Petter