Foreningens hederstegn tildelt Bjørn Mørland Pedersen!

Postet av Oslo Seilforening den 13. Mar 2024

Vi vil gratulere Bjørn Mørland Pedersen med tildelingen av Oslo Seilforenings hederstegn!

Hederstegnet ble utdelt på foreningens 138. årsmøte som ble avholdt på Litteraturhuset i Oslo

Her er styrets begrunnelse for tildelingen:

Vi vil i år dele ut foreningens hederstegn til en person som gjennom veldig mange år har stått på for Oslo Seilforening.

Denne personen:

•Har vært aktiv seiler, arrangør og trener i «hele sitt liv»

•Sier aldri nei når han blir spurt om å holde kurs, foredrag eller arrangere regatta, og deler villig av sin kunnskap.

•Er en av grunnene til at Expressklassen gjenoppsto som Norges største kjølbåtklasse.

•Har nå vært regattasjef i 20 år med «NM hver uke» , også kalt OS tirsdagsregatta

•Startsjef under Norges største kjølbåtmesterskap NoM/NM 2014 og NM 2019

•Stort sett i godt humør, bortsett fra når bøyebåtene ikke går for full fart

•Arrangerer årets siste regatta i dress

•Er en av Norges mest kjente seilerprofiler, og seiler ofte sammen med Norges mest profilerte lag.

Oslo Seilforenings hederstegn tildeles i år Bjørn Mørland-Pedersen for sin suverene innsats gjennom alle disse årene !