Kvalifisering til Seilsportsligaen for OS seilere.

Postet av Oslo Seilforening den 25. Apr 2016

Styret i Oslo Seilforening har bestemt at laget som skal representere foreningen i årets to første stevner i Seilsportligaen vil bli det OS-laget som ligger best an etter to gjennomførte tirsdagsregattaer. Laget vil bli supplert av to seilere under 22 år som tas ut i en ungdomskvalifisering 5. Mai.

Seilsportligaen
Seilsportsligaen er en norsk serie der foreningene konkurrerer mot hverandre. De beste kvalifiserer seg til internasjonal representasjon. 20.-22.mai braker det løs med årets første Seilsportsligastevne. Dette er en regattaserie der hver seilforening stiller ett lag, møter opp og seiler med Norges Seil Forbund's J70 båter. Det startet opp med en kvalifiseringsrunde i fjor og var veldig vellykket. Seilforeningene var godt fornøyd med arrangementet og i år skal det bli enda bedre. Det er lagt opp til at seilingen skal foregå nærme land og helst helt inne ved brygga i de byene de blir arrangert i.

OS i seilsportligaen
Vi var med i fjor og kvalifiserte oss til å seile i 2. divisjon 2016. Det betyr at vi skal sende et lag seilere hvorav to er ungdom til fire stevner i løpet av sesongen. Først ut er Oslo, hvor både 1. og 2. divisjon møtes samme helg på Tjuvholmenbanen. Vi er med og arrangerer sammen med KNS denne helgen og stevnet er en del av Tjuvholmen Vannfestival så mye skjer på bryggen denne helgen. Bli med og hei frem dit lag, og ta med kjente ned på bryggen for god stemning og masse seiling.

Videre datoer og steder er:
Sandefjord 24-26 juni
Stavanger19-21 august
Bergen 9-11 september

Uttak til høsten to stevner:
Uttaket til høsten vil skje på foreningens klubbmesterskap under Øyas Dag. Så da forventer vi brakoppslutning i årets klubbseilas i Bunnfjorden 4. Juni.