Bronsje til Geir Victor Svendsen og Team Oslo Match i NM Matchracing

Postet av Oslo Seilforening den 3. Okt 2006

8 lag startet i årets NM i matchracing, i regn og skiftende vinder utenfor Aker Brygge lørdag 30. september. Etter at det var gjennomført 20 matcher, gjenstod det 4 flighter til søndagen. Formiddagen kom med lette vinder, dessverre avtok den før arrangør KNS rakk å gjennomføre den siste flighten i round robinen. Etter noen timers venting, i det strålende været på Aker Brygge, kom vinden tilbake og man kunne fortsette seilingen slik at round robin ble komplett. Det var veldig jevnt og usikkert hvem som skulle få gå videre til finalen helt frem til den siste matchen.

De som tilslutt fikk seile om 3 plassen, først til 2 poeng, ble Geir Victor Svendsen og Bjørn Mørland Pedersen. Geir Victor Svendsen med team vann 2-0.

I finalen møttes 2005 norgesmester, Geir Dahl Andersen mot Herman Horn Johannessen. Herman som gjorde comeback i matchrace, tok første plassen etter tre spennende og jevne matcher mot Geir og vant 2-1 og norgesmesterskapet.

3.plass til Geir Victor Svendsen med team. Fra venstre: Geir Victor, Dag, Are, Ketil og Jan Petter