Korrigert invitasjon til "Strandhugg" helgen 23 - 24 august

Postet av Oslo Seilforening den 8. Aug 2008

Som det ble nevnt på vårt årsmøte i mars og også på Øyas-dag, vil vi i år forsøke å starte en ny tradisjon i foreningen,"Strandhugg", hvor foreningens medlemmer reiser ut på tur i felleskap. Det blir stafett-regatta og annen morro....

At foreningens medlemmer reiser ut på tur i fellesskap til et bestemt sted hvor man samles og hygger seg, er ikke noe nytt i Oslo Seilforening. De som har lest foreningens 50 års jubileumsbok, kan på side 10 og 11 lese om tradisjonen om ”Havskårture” som samlet opp til 200 deltagere senhøstes til en utflukt til Nordre Langåra. På disse turene hadde de også forskjellige konkurranser som kapproing, pølse- og melspising, tautrekking med mer.

På bakgrunn av denne gamle tradisjon og ytrede ønsker om felles utflukt, inviterer foreningen derfor til STRANDHUGG !

Hei igjen.

Førstkommende helg arrangeres vårt varslede Strandhugg, og vi har kommet frem til at vi vil gjøre en liten endring i programmet m.h.t. destinasjonen for denne utflukten. Ved nærmere befaring av ankringsforhold / bålmuligheter etc, har Skogerholmen (som ligger like sør for middagsbukta) kommet opp som et godt alternativ..

Dette synes derfor som et bedre mål enn Langåra, men er avhengig av at vi klarer å få holdt av tilstrekkelig med plasser mot land. Familien Quirk har tatt på seg å ordne dette.

Det vil bli gitt informasjon om endelig destinasjon på Lille Herbern kl. 10.00 lørdag formiddag, ved oppslag på Marinaen. (De som eventuelt ikke kommer innom derfra kan få info fra Jan Petter om dette på tlf: 91791239 før kl. 10.45 lørdag)

Strandhugg til Skogerholmen, (eller Sør-Vestre ende av Langåra (Middagsbukta)) helgen 23 – 24 august.

Denne utflukten ønsker vi å gi et litt sportslig preg ved at vi ønsker å lage en litt spesiell regatta:

Start fra havnen (med seil nede, liggende i en båsen) kl. 11.00 lørdag.(Motor kan kun benyttes frem til det nordre fyret utenfor innseilingen til øya.)

Målgang (man melder selv inn korrekt tid) blir enten ved passering av linje mellom stake vest for Høyerholmen(ved Tom Murstad Sjøleir), og rødt skilt med ”Kabel” på østsiden av Langåra

Det vil bli seilt i forhold til LYS handicap, og spesiell premiering blir holdt på kvelden. For returen på søndagen vil man benytte de korrigerte tidene fra seilasen ned, og starte etter Gunder metoden, så de som ligger bakerst starter først, og lederen starter sist. Man vil da kunne få de fleste samlet inn til målgang som blir ved passering av nordre fyr utenfor Lille Herbern.

Under oppholdet på Skogerholmen (alt. Søndre Langåra) vil vi sørge for griller og leirbål, men man må selv ha med seg mat og drikke. Vi vil også ta med en Zodiac følgebåt samt ”romperister” for å få litt vannlek for store og små. Vi vil også ta med 2 av våre 2-krona seiljoller, som vi vil lage en seil-stafett med for de som ønsker å være med på dette. Lagoppsett etc. vil bli satt opp der ute, men meld gjerne interesse på forhånd.

Dersom noen ønsker å stå for underholdning i en eller annen form, eller eventuelle musikalske innslag, så er dette også fullt mulig.

For å få oversikt over antallet deltagere på dette Strandhugget, ber vi dere om å svare på denne mailen, og også informere om båttype og lystall. (Man kan selvsagt også være med om man har motorbåt eller ikke ønsker å seile ut i regattaen.)

Foreløpig deltagerliste ser ut som følger:

Navn

Omega 34

Ivar Engen

Dufour 34

Deltagelse er kostnadsfritt for foreningens medlemmer.

Bli med, dette blir gøy!

for Oslo Seilforening

Jan Petter Gamborg