5. plass til Oslo Seilforening i New York

Postet av Oslo Seilforening den 24. Aug 2009

Geir Victor Svendsen og laget fra Oslo Seilforening endte på 5. plass i Dennis Conner Cup for klubblag i New York. Det burde vært bedre, men skipperen er likevel rimelig fornøyd.

Vi har hatt en fin gjennomkjøring og samkjøringen har fungert bedre etterhvert som seilasen har foregått, sier Geir Victor Svendsen. - Tatt i betraktning at vi har vært først på merket i fem av åtte seilaser og at vi ikke var langt bak i to av de andre heller gjør at jeg sitter igjen med en liten bismak. Vi burde blitt bedre!!! Men så er det det med tiden og vi hadde ikke seilt sammen før. Vi satte våre spor på premieutdelingen iår igjen og slapper nå av etter fire dager med tøff seiling avslutter Svendsen.

Dennis Conner Cup er en regatta for klubblag arrangert av Manhattan Sailing Club og ble seilt i J/24. Det var 19 deltakede lag og seieren gikk til førstelaget til Manhattan Sailing Club. Geir Victor Svendsen og Oslo Seilforening vant regattaen for tre år siden.

Laget fra Oslo Seilforening, fra venstre Ivar Engen, Dag Andersen, Kaj Vigeland, Einar Martinussen, Lidvar Kornberg og skipperen Geir Victor Svendsen.

Her er OS laget i City Hall i New York sammen med Dennis Conner