Kjøp foreningens 125 års jubileumsbok!

Postet av Oslo Seilforening den 3. Des 2010

Oslo Seilforening har i anledning av vårt 125 års jubileum fått laget en jubileumsbok som omhandler vår historie siden vår stiftelse i 1886.

Boken kan bestilles her, og hentes vårt årsmøte 3.mars eller på Lille Herbern etter 1.mai.

Boken koster kr.295,- for medlemmer og 395,- for ikke medlemmer, og kan bestilles ved å sende en mail til post@osloseilforening.no samt innbetale beløpet til foreningens konto: 6001 05 40081.

Boken er ferdig trykket, og bestilte og betalte bøker kan hentes på foreningens årsmøte den 3. mars, eller på foreningens kontor på Lille Herbern etter sesongstart 1.mai.

Om du ønsker å hente et eksemplar av boken utenom årsmøtet eller før sesongen starter på øya, så ta kontakt med Jan Petter, Tlf: 91791239

Kjøp gjerne flere eksemplarer og gi bort til familie eller andre med interesse for seilingens historie og Oslo Seilforening

Litt info om boken:

Forfatteren

Henrich Nissen-Lie er forfatter/redaktør av boken. Henrich har lenge vært interessert i seilsportens historie i Norge og har bl.a. fulgt seilsporten på nært hold som redaktør i Seilas helt siden 1974, - fra 2004 som pensjonist og «frittseilende redaktør».

Han sier selv om sitt arbeide med boken: ”Jeg har i boken forsøkt å flette foreningens lange historie inn i seilsportens og båtlivets historie her inne i Oslofjorden, noen ganger også i et større, europeisk og internasjonalt perspektiv. Oslo Seilforenings medlemmer har spilt en aktiv rolle i utviklingen gjennom alle de 125 årene, fra de første ro- og seilregattaene innerst i Oslofjorden på 1800-tallet, til utviklingen av spissgatterne, introduksjonen av Snipeklassen i Norge, etableringen av et eget norsk Seilforbund, pionérsatsingen på match-seiling og rekruttering og opplæring av nye talenter til norsk seilsport. Oslo Seilforening er også uløselig knyttet til Lille Herbern. Det er virkelig Oslofjordens fineste perle. Her er det skapt et miljø som er unikt i Seiler-Norge.”