Velkommen til Oslo Seilforenings årsmøte 2.mars 2023 i Kulturhuset i Oslo

Postet av Oslo Seilforening den 30. Jan 2023

Oslo Seilforening inviterer også i år til årets årsmøte og etterfølgende medlemsmøte midt i byens hjerte, i KULTURHUSET ved Youngstorget.

Foreningens blad BRIS med saksliste, Regnskap, årsberetning, revisjonsberetning, styrets forslag til årsmøtet med mer finner du her.

Rett etter møtene inviterer styret til uformell og hyggelig vårsamling på samme sted. Kort sagt - bli sittende litt på Kulturhuset og ta en hyggelig prat over en øl eller noe annet godt sammen med dine seilvenner, som du sikkert allerede gleder deg til å se igjen. Mingle litt, mimre om gode gamle dager eller lege planer for sommeren. Slik får vi en forsmak på enda en ny og spennende sesong ute på Lille Herbern.

Håper det frister, og vi sees! Vel møtt!

Innkalling til Oslo Seilforenings 137. ordinære årsmøte

Tid:                       Torsdag 2. mars kl. 19:00

Sted:                     Kulturhuset i Oslo, møterom «Boksen 2.etg»

Adresse:               Youngsgate 6, 0181 Oslo

DAGSORDEN:

1. Godkjenne de stemmeberettigede medlemmene
  2. Velge dirigent(er)
  3. Velge protokollfører(e)
  4. Velge to medlemmer til å underskrive protokollen
  5. Godkjenne forretningsorden
  6. Godkjenne innkallingen
  7. Godkjenne saklisten
  8. Behandle idrettslagets årsberetning
  9. Behandle
    1. idrettslagets regnskap
    2. styrets økonomiske beretning
    3. kontrollutvalgets beretning
    4. beretning fra engasjert revisor
  10. Behandle saker som fremgår av godkjent sakliste (Innsendte saker må være styret i hende senest 16/2-2023)
  11. Fastsette
    1. medlemskontingent på minst kr 50
    2. eventuell treningsavgift, eller gi styret fullmakt til å fastsette treningsavgifter og andre avgifter.
  12. Vedta idrettslagets budsjett
  13. Behandle idrettslagets organisasjonsplan
  14. Velge:
    1. Styre med leder, nestleder, fem styremedlemmer og tre varamedlemmer
    2. Kontrollutvalg med leder, ett medlem og ett varamedlem.
    3. Representanter til ting og møter i de organisasjonsledd idrettslaget har representasjonsrett eller gi styret fullmakt til å oppnevne representantene
    4. Valgkomité med leder, og to medlemmer og ett varamedlem
    5. Eventuelt øvrige valg i henhold til idrettslagets organisasjonsplan
  15. Beslutte om det skal engasjeres revisor til å revidere idrettslagets regnskap.
  16. Utmerkelser.

Ledere og nestledere velges enkeltvis. Øvrige medlemmer velges samlet. Deretter velges varamedlemmene samlet. Der det velges flere varamedlemmer skal det velges 1. varamedlem, 2. varamedlem osv.

For regler om stemmegivningen på årsmøtet, gjelder NIFs lov § 2-21

Det vil etter årsmøtet bli avholdt medlemsmøte som vanlig, og muligheter for en hyggelig samling med seilervenner videre på Kulturhuset.