Vellykket Bjørvikasprint 01.mai

Postet av Oslo Seilforening den 4. Mai 2022

01. mai åpnet Oslo Seilforening seilsesongen 2022 med BJØRVIKASPRINTEN.

15 båter deltok i start ved glasskulpturen ved Operaen og seilte i strålende solvær en runde i Indre Oslofjorden.

Dessverre var værgudinnene ikke helt med oss og det blåste nesten ikke i det hele tatt.

Seilere tok det allikevel med god humør og gikk etter avkortning av seilasen i mål ved Oksval/ Nesodden.

Så det ble en veldig vellykket ettermiddag med premieutdeling, middag og en en kald seilerpils i kroa på Lille Herbern, som åpnet for første gang i år dørene igjen.

Oslo Seilforening gratulerer vinnere NOR 14887 / John HOLM (klasse NOR Rating),  NOR 15628 / Kristian JERPETJØN (klasse Nor Rating Shorthanded) og NOR 147 / Arild HOLT (klasse Albin Express) og alle øvrige seilere til vellykket seilas!

Stor takk også til arrangørstaben rundt regattasjef Alexander Quirk for godt gjennomført arrangement.

Fullstendige resultatlister finner du HER.

Vi håper at vi sees neste år på banen igjen. Denne gangen blir det helt sikkert mer vind i seilene.

foto: Esben Keim