OAS CUP med fire RS Feva fra Oslo Seilforening

Postet av Oslo Seilforening den 8. Sep 2021

Oslo Seilforening sine barn- og ungdomsseiler er tilbake på regattabanen etter en liten stund !

Ved siden av alle ukentlige seiltreninger har ungdommene forsøkt seg med noe nytt. I helgen 28./29. august seilte noen fra ungdomsgruppa på langdistanseseilas til Steilene hvor vi kunne overnatte i klubbhuset til Nesodden Seilforening. Det var en vellykket og veldig sosialt tur med bading, SUP padling og seiling. Opprinnelig var det tenkt seiling med RS Fevaene men så blir det kjølbåt-testing av Knarr på vei til og testing av H-båt på vei tilbake. Gøy!

Siste helg 4./5. september ble fokus lagt på det sportslige hvor fire RS Feva fra Oslo Seilforening deltok i OAS CUP på Vassholmen bane. Det var artig å se 13 RS FEVA på startlinjen. Lørdag ble det avholdt 3 1/2 seilaser med mye spennende seiling og en OS båt var til om med i ledelse inntil løpet ble annullert. Det var gøy å se at våre seilere koste seg på banen og tok det med et smil hvis noen ikke fungerte som det skulle.

Om kvelden var det seilleir på Ytre Vassholmen hvor gjengen overnattet sammen med ungdommene fra Bærum SF. På søndagen var det null vind og det blir mye venting til sjøs. Men godteriposen i trenerbåten og kullseilingstrening holdt humøret oppe. :)

Det virket at alle synes det var spennende. Flere fikk smaken i regattaseiling og vil stille igjen til Bærum Høstcup i oktober.

OAS CUP Resultater

Dessuten gratulerer vi vår brettseilergruppe-trener Amaia Nordang Fleischer med Gull i Nordisk Mesterskap i IQ Foil U19 klasse! Ikke så verst når de to strykninger også er første plasser. :) Gratis Amaia!

Resultater IQ Foil