Mange seilaktiviteter i juni - GOD SOMMER

Postet av Oslo Seilforening den 30. Jun 2021

Oslo Seilforening har hatt en veldig spennende juni måned med mange seilaktiviteter og imponerende deltagelse.

Lørdag 05.juni avholdt vi Øyas Dag med klubbmesterskap for både de yngste og godt voksne seilere. Flere barn og ungdommer stilte i SUP konkurranse, Optimist seilas og RS Feva klubbmesterskap med 9 deltagende lag. Familieseilasen fulgte tett etter på ettermiddagen med 13 deltagende båter.

Vi gratulerer Fabian Svendsen og Fredrik August Svendsen som vant  både klubbmesterskapet i RS Feva og familieseilasen i år, og fikk med seg begge pokalene denne dagen!

Resultatliste OS klubbmesterskap joller 05.juni2021 .pdf

Resultatliste Familieseilas 2021.pdf

En annen gladmelding var at smittevernreglene for seilsport ble lempet på og vi kunne dermed for første gang på veldig lang tid avholde tirsdagsseilas 22.juni i vanlig format igjen. Nå gleder vi oss til oppstart av høstsesongen i midten av august med tirsdagsseilas, nytt voksenseilkurs i Express, NM i IF-båt 21./22.august, ukekurs med barn- og ungdommer og Seilsportligaen uten korona begrensninger.

For tiden foregår andre uke med sommerleir og seilcamp med veldig mange seilinteresserte og glade barn og ungdommer her på øya. Det er gøy å se barna prøve seg med seiling og kose seg med bading og strandhygge på vår idylliske øy under Sommerleiren, mens ungdommene på Seilcamp tar neste steg og drar med  Albin Express kjølbåter på tur.

Nå gleder vi oss også  til en velfortjent sommerferie, og fra 03.juli til 01.august er kontoret til Oslo Seilforening på Lille Herbern sommerstengt.

Vi minner om at foreningens seiljoller og brettseilutstyr ikke kan brukes i denne perioden. SUP og kajakkutstyr er tilgjengelig til medlemmene som er med i kajakk og Sup poolen.

Vi ønsker alle en riktig GOD SOMMER med mange korte eller lange sommerseilaser i strålende sol- og sommervær.

Vi gleder oss allerede til en spennende sensommer og høst.

Seilerhilsen Tilo og Jan Petter.