Sankthansaften på Lille Herbern.

Postet av Oslo Seilforening den 22. Jun 2021

Det blir også i år Sankthansbål på Lille Herbern som tennes som vanlig kl. 21:00

På grunn av den fortsatt pågående pandemien vil vi be alle besøkende på øya Lille Herbern om å ta hensyn til andre og følge myndighetenes gjeldende koronaregler.

Regler for private sammenkomster på offentlig sted er pr. 16/6-2021:

Sammenkomster utendørs på offentlig sted

• Det kan være inntil 30 personer til stede på en utendørs privat sammenkomst på offentlig sted. Det vil si tilfeller hvor det er avtalt at man skal møtes på offentlige steder som i parker, skogen, lekeplasser og lignende.
  • Beskyttede personer skal telles
  • Det er ikke krav om faste, tilviste plasser.

Krav til gjennomføring ved private sammenkomster på offentlig sted

Sammenkomsten skal ha en ansvarlig arrangør som sørger for at arrangementet gjennomføres i henhold til smittevernreglene. Arrangøren kan være en privatperson eller en profesjonell aktør. De som er til stede skal informeres om hvem som er arrangør og kan kontaktes ved spørsmål om smittevern.

Husk at det fortsatt er 1 meters avstandskrav som gjelder, vær nøye med hygiene og rydd og vask godt etter deg/dere.

Dersom noen skal ut på båttur finnes det flere arrangement rundt i fjorden, og Oslo Badstuforening og Akerselva Trebåtforening arrangerer sankthansfeiring i Bjørvika ved Sukkerbiten fra kl.17:00. Det blir flytende bål (se vedlagt bilde av fjorårets FJORDing). Det blir konserter og opplesning av Terje Vigen (alle 43 vers). Alt vendt ut mot fjorden og publikum i båter. For detaljert program se Facebook-arrangement: https://fb.me/e/1rgsL1WqM

Foreningen har med bakgrunn i siste justeringer i koronareglene nå satt ut grillene ved regattakontoret for bruk av foreningens medlemmer, men vil fortsatt holde kjøkkenet i marinabygget stengt.

Vi ønsker alle en riktig fin Sankthans feiring.