Tirsdag er regattadag

Postet av Oslo Seilforening den 2. Jun 2021

Endelig tillot smittevernregler at vi kunne starte opp med regattaseiling igjen og det var helt fantastisk å se så mange aktive seilere i Oslo Seilforeningen på fjorden i går.

Til og med værgudene var med oss og hjalp til med solskinn, sommervarme og en perfekt bris til sjøs.

Express klassen hadde en strålende oppstart i tirsdagsregatta og seilte 3 flotte seilaser med 16 deltagende båter.

Knarrene seilte etappeseilas med 12 båter hvor 2 OS båter deltok. Knarrene hilste på storbåtklassen ved Huk hvor noen OS seilere i H-båt var med før de seilte videre mot Nesodden og hilste til Express flåten.

Men det som var mest fabelaktig er at foreningens barn- og ungdomsseilere stilte for første gang i HH tirsdagsregatta for joller. Tre RS Feva og en Optimist fra OS var midt i feltet hele tiden og til slutt kom alle litt sliten men smilende tilbake til Lille Herbern. Det er imponerende at våre barn- og ungdommer seilte SÅ BRA og at våre trenere stiller opp med sjel og får dette til ! Det er noe som vi skal bygge videre på.

En stor takk til dere alle som seiler for oss i Oslo Seilforening og en fabelaktig dag på sjøen!

Bildene er tatt av Bjørn Mørland-Pedersen, Maria Heiberg Larsen og Tilo Pfleger.