OS søker instruktører til voksenseilkurs

Postet av Oslo Seilforening den 19. Feb 2021

Oslo Seilforening søker instruktører

til voksenseilkurs i Albin Express

Søknadsfrist er 10.mars

Oslo Seilforening opplever stor etterspørsel til voksenseilkurs i kjøbåt Albin Express og vil derfor utvide instruktørgruppa med flere dyktige kursholderes som ønsker å spre seilglede videre.

Voksenseilkurs er rettet mot nybegynnere hvor kursdeltagere lærer grunnleggende seilteknikk og grunnleggende regler for seiling og ferdsel på sjøen. Etter en kort teoridel seiler 4 kursdeltager med en trener i samme båt. Det byttes på roller om bord slik at alle kursdeltager får prøvd seg på ulike oppgaver. Målet er at alle kursdeltager kan seile på egen hånd og bli trygge nok til å kunne seile en regatta på egenhånd etter fullført kurs.

Voksenseilkurs avholdes vanligvis over 6 kvelder på mandager kl. 18-21 med oppstart i mai og august. For å kunne ivareta korona smittevernskrav vil kursformatet sannsynligvis måtte tilpasses også i 2021, og foregår i mindre grupper.

Siden kursene er sterkt etterspurt vurderes det å utvide tilbudet til flere ukedager og/ eller flere kurs på samme dag. Lønn for kursholder er kr 900,- per tre-timers kurskveld.

Kvalifikasjonskrav:

- Alder:  16 år eller eldre

- Seilerfaring: god seilkunnskap i kjølbåt, helst regatta-erfaring i Albin Express.

- båtførerbevis

- gode norskkunnskaper

- Gode instruktør egenskaper, være positiv og ha god formidlingsevne

Vi oppfordrer interesserte til å søke selv om du har begrenset tid. Vi finner gode løsninger sammen med deg.

Søknadene blir vurdert fortløpende.

Søknader sendes til idrettskoordinator Tilo Pfleger innen 10.mars.

Kontakt: epost idrett@osloseilforening.no - mobil 954 43 873