Diverse korona endringer: Bjørvikasprinten avlyst og dugnaden omgjort med mer

Postet av Oslo Seilforening den 22. Apr 2020

Selv om sommervarmen nå har ankommet og mange er ute og koser seg med og i båtene sine, så er dessverre omstendighetene med korona pandemien slik at vi er tvunget til å gjøre en del endringer i foreningens oppsatte aktiviteter.

Vi har allerede fått satt alle båtene på vannet, og normalt ville vi kommende helg hatt dugnad på Lille Herbern, men denne er vi i år dessverre nødt til å avlyse / omgjøre pga myndighetenes begrensninger til forsamlinger og avstand.

Dugnaden blir derfor omgjort. Vi har fortsatt stort behov for hjelp til raking av løv, rydding av strender og oljing av brygger med mer, så dersom du ønsker å hjelpe til med noe så hører vi gjerne fra deg. Dette må da ikke gjøres denne oppsatte kommende helg, men kan gjøres når man eventuelt har tid på dagtid eller ettermiddager så ikke alle er her samtidig. Det blir hengt opp oppgaveliste og satt frem sekker og raker/river ved foreningskontoret og vi vil tildele oppgaver etterhvert som folk melder seg. For oljing av brygger ønsker vi at noen som har gjort dette tidligere gjør dette, så meld interesse. Vi vil også legge ut oppgaver på foreningens FB gruppe.

Bjørvikasprinten den 1.mai har vi dessverre blitt nødt til å avlyse.

Tirsdagsregattaene, Vannsportklubb, Ungdomsgruppe og Voksenseilkurs må vi foreløpig utsette oppstart på, men håper at nye retningslinjer etterhvert vil tillate oppstart av dette.

Familier som er påmeldt Vannsportklubben og deltakere påmeldt Kajakk og SUP poolen kan disponere foreningens utstyr etter avtale, men alt utstyr, båter og kajakker på vaskes grundig før bruk og myndighetenes regler for avstand etc. overholdes.

Det kommer fortsatt inn påmeldinger til foreningens sommerlerer, og vi satser på at vi får gjennomført disse. Nå starter jo de minste barna på skolen igjen fra mandag, og vi håper at vi kan få gjennomført disse.

Vi jobber med å få istand en båtkortesje på 17. mai mellom kl. 10.00 og 12.00 med start utenfor Huk. Mer info om dette kommer etter hvert.

Øyas dag med klubbmesterskap blir nok noe endret i form, og vi legger opp til familieseilas. Ytterligere info kommer.

Restauranten får ikke startet opp 1. mai, men sikter på muligens å få åpnet til 20. mai, avhengig av skjenkebestemmelsene i Oslo.

Fergen får en noe begrenset oppstart fra 1. mai, og vil da kun kjøre halvtimes ruter hver hele og halve time mellom kl. 09.00 og 23.00. Ettersom restauranten er lukket blir det begrenset med gjester, så vi oppfordrer også foreningens medlemmer til å Vippse inn frivillig betaling til Oslo Seilforenings Vipps Nr: 103919 så vi kan sikre fergedriften med vår fergemann Antonio.

Toalettene på øya er åpnet opp slik at alle får vasket hender godt og ofte. Vi ber alle om å fortsatt holde god avstand og hygiene så ingen av oss blir syke!

Garderobene, dusjene og Marinabygget er lukket pga myndighetenes krav, og vil bli åpnet så snart vi finner dette mulig

Vi håper at alle tar hensyn til hverandre og sørger for at Lille Herbern forblir en koronafri sone :)