Høringsuttalelse fra OS vedrørende Oslo Idrettskrets endring av retningslinjer for kommunal støtte

Postet av Oslo Seilforening den 21. Jan 2020

Oslo Idrettskrets er i gang med å endre retningslinjhene for tildeling av støtte til aktivitetsmidler fra Oslo Kommune. Dette gjelder den såkalte "hodestøtten" og også lokale aktivitetsmidler.

I forbindelse med dette har de sendt dette ut til høring blandt idrettsforeninger i Oslo.

Noen av innspillene i høringsutkastet vil kunne gjøre slik at seilforeninger og andre idretter som ikke er helårsidretter står i fare for å miste mye eller all støtte.

På bakgrunn av dette har styret i Oslo Seilforening sendt inn en høringsuttalelse hvor vi nevner på problemene rundt dette sett fra vår side.

Vi håper absolutt at vi kan få forståelse for våre syn og at også vår idrett er med i fordelingen også fremover.

Høringsutkastet fra OIK finner dere her

Høringsuttalelsen fra Oslo Seilforening finner dere her.