Voksenseilkurs mandager våren 2020 - Avlyst

Vis kart

Oslo Seilforening gjentar den årlige suksessen med å holde seilkurs for voksne i Express!

NB! På grunn av Korona pandemien er kurs i vårsemester dessverre avlyst. Mer informasjon sendes direkte til alle påmeldte/ interesserte.

Dette kurset er et kurs for deg som:

- Ønsker å starte med seiling eller for deg som har seilt litt, men vil lære mer

- Ønsker å bli så god og trygg på regler at du kan starte i regatta på egenhånd etter endt kurs

Kurset vil bli holdt i landets største kjølbåtklasse Express. Kurset  holdes i 3 av foreningens expresser og har 12 plasser. Om man ønsker å melde seg på kurset alene eller som vennegjeng er man hjertelig velkommen til begge deler. Det kreves ingen forkunnskaper i kurset. I hver båt vil det være en fast trener som har ansvar for coaching og utviklingen til teamet.

Dagens situasjon for seilkurs er at de er dyre, intensive og man lærer kun overfladisk seiling på en helg. Det er heller ikke mulig å gå på seiltrening ukentlig om man ikke er under 18 år. Man rekker verken å bli trygg eller flink og man får jo sjeldent seilt aktivt i ettertid. I dette kurset endrer vi fullstendig på dette.

Mål med kurset:

Man skal etter endt kurs mestre alle posisjoner om bord i en Express: Rormann, storseil og trim, luke og fokk, fordekk og taktikk. Hovedfokuset er å lære å seile.

Vi skal lære vikepliktsregler, boathandling, startprosedyrer og bli trygge på å kunne seile en regatta på egenhånd.

Her er opplegget:

- 6 Mandager:   04.05. - 11.05. - 18.05. - 25.05. - 08.06. - 15.06.

- 3 timer 18:00 - 21:00

- 12 plasser, 3 Expresser pr. kveld

- 3 trenere

- LITT forkunnskaper ønskelig.

For å kunne delta på kurset må man være medlem i foreningen.(Kr. 1.260,-)

Man slipper innmeldingsgebyr Kr. 500,- ved deltakelse på kurset.

Pris: 3100 kr +betalingsomk.

Vi gleder oss til en fantastisk morsom vårsesong med dere!

Administratorer