Ungdom Kjølbåtgruppe J/70 - Oslo Seilforening

Oslo Seilforenings tilbud til alle seilinteresserte ungdommer mellom 15 og 20 år.

Ungdom Kjølbåtgruppe er foreningens bindeledd mellom jolleseiling i ungdomsgruppe og kjølbåtseiling i voksenalder.

Tilbudet rettes til ungdommer og unge voksne mellom 15 og 20år som vil ha nye utfordringer i den moderne og rask seilende kjølbåt J70 som har blitt veldig populær de siste årene i Norge. Som forkunnskap skal du ha minst 2 år seilerfaring fra jolleseiling og noe kunnskap om regattaseiling.

Du får et tilpasset kursinnhold hvor du kan videreutvikle dine seilferdigheter. Det legges fokus på båthandling, rigging, god lagarbeid, strategi og taktikk på regattabane og lag kommunikasjon. Detaljer er viktig i konkurranseseiling og det jobbes gradvis med å optimalisere prosessene i båten slik at dere kan seile båten raskest mulig på regattabanen.
Det legges opp til fellestrening med et BI studentlag som skal seile foreningens andre J70 båten. Begge lag kan trene med og mot hverandre og lærer mye av hverandre på sjøen. Flere av treninger vil samkjøres med KNS sine J70 båter slik at dere kan teste dere og båten under reelle forhold på regattabanen.

Ungdom kjølbåtgruppe skal representere Oslo Seilforeningen i
Norsk Seilsportliga/ Ungdomsliga 2024. Ungdomslag skal delta i begge stevner - 24./25. august i Oslo og 21./22.september i Lillehammer.

Opplegg for seilsesong og påmelding finner du her.

Hva trenger du av utstyr:
- Seilvest
- Seilklær og sko anbefales
J70 kjølbåt får du lånt av foreningen.

For å være med på ungdom kjølbåtgruppe må man være medlem i foreningen.
Medlemmer i ungdom kjølbåtgruppe kan bruke forenings joller utenfor kurstider etter avtale. Husk at foreningens idrettskoordinator skal kontaktes på forhånd og utlån må være godkjent! Lånt utstyr må spyles og vaskes godt før og etter bruk av utstyr.

_______________________________________________________________________________
Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.
Epost: idrett@osloseilforening.no - mobil 954 43 873