Øya Lille Herbern

Veibeskrivelse
Lille Herbern er en liten øy som ligger rett på utsiden av Bygdøy mellom Sjøfartsmuseet og Huk.

Ved enden av Herbernveien tar en liten ferge dere over til øya.

Hvordan du kommer deg til Lille Herbern:

Buss

Buss nr 30 o/Bygdøynes og gå av på holdeplassen Herbernveien og følg skiltene derfra. Etter ca. kl. 17.30 må du gå av på Fredriksborg. Etter det kjører bussene direkte til Huk.

Båt

Bygdøyfergen fra Rådhusbrygga til Kon-Tiki/Sjøfartsmuseet og gå derfra til Herbernveien. Bygdøyfergen er dessverre ikke lenger en del av Ruter-systemet, så de krever at du kjøper egen billett.

I enden av Herbernveien er en brygge der en ferge vil ta dere over til øya Lille Herbern. Turen koster 30,- tur/retur. Fergetidene er hver hele og halve time før 1500 og vært hele 15 minutt etter det.

Bil

Kjør ut på Bygdøy. Følg de brune skiltene mot Kon-Tiki/Sjøfartsmuseet. I siste 90 graders sving før du kommer ned til museet går Herbernveien rett frem inn bak en bom. Man kan parkere i sidegatene rundt om eller på parkeringsplassen på høyre hånd rett etter at du har passert Herbernveien.

Automatisk bom i Herbernveien.

Denne kan åpnes med kode for medlemmer som trenger å transportere utstyr til/fra båtene.
Koden er p.t. 0286#, og vil stå publisert her når den endres.

(bommen står oppe i 1. min. etter at kode er tastet før bommen lukkes automatisk)

Fergen
Fergen fra land og ut til øya er kanskje landets korteste fergestrekning. Men den siker tilgjengelighet for medlemmene og ande som ønsker å besøke Lille Herbern. For besøkende koster turen kr. 30 t/r. Medlemmer, kursdeltakere og deltakere på terminfestede regattaer får kjøre gratis ved fremvisning av medlemskort.

Fergen går i perioden fra 1.mai til 30.september daglig etter følgende rutetider:

Hverdager: 08:30 - 15:00 hver halvtime

15:00 - 21:00 hvert kvarter