Vannsportklubben

Oslo Seilforening sitt tilbud til alle seilinteresserte ungdommer mellom 7 og 12 år.

Vannsportklubben er foreningens tilbud til de yngste medlemmene. På vannsportklubben vil barna lære om seiling og båtliv, de vil få prøve seg ombord i en-manns og to-manns joller. Vannsportklubben er et lavterskel tilbud. Her skal det være enkelt å komme, være med, finne venner og ha det moro.

Nytt for i år et vi tilpasser treningsgrupper etter nivå. Målet er at hvert barn får et mer tilpasset kursinnhold slik at alle kan videreutvikle sine seilferdigheter på best mulig måte. Det skal være gøy å være med i vannsportklubben og derfor legger vi like mye vekt på sosiale aktiviteter og samhold i gruppa som på sportslig utvikling.

Andre nyhet er at vi starter med ekstra treningsdag for alle jollegruppene tirsdager kl. 17:30-20:30. Tilbudet opprettes for alle jolleseilere som kan håndtere en jolle på egen hånd. Vi håper at dette gir mer progresjon og en brattere læringskurve for deltagende barn og ungdommer. Noen av våre dyktige seiltrenere veileder tirsdagstreningen og satser på at noen ivrige foreldre støtter opplegget.

Nivå 1 - Nybegynner ( 12 kursdeltagere - mandager - oppstart i august )

Seilerfaring: ingen forkunnskap

Nivå 2 - Seilglede (15 kursdeltagere - onsdager)

Seilerfaring: kursdeltager har seilt jolle allerede (kan grunnleggende rigging og teori)

Nivå 3 - Viderekommende (12 kursdeltagere - mandager )

Seilerfaring: minst et år (kursdeltager håndterer en jolle på egenhånd)

Gruppene seiler enten på mandager eller onsdager kl. 17.30 til 20.30.

Tidsrom: april-oktober, en 3 timer trening per uke

Antall treninger: 8 vår, 7 høst, 2 helg

Datoene er 19.04. til 16.06. og 16.08. til 29.09.

Kursopplegg inkluderer frivillig deltagelse på ekstra treningsdag for alle jollegruppene tirsdager kl.17:30-20:30.

Du finner mer informasjon og påmelding her.

Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.
Epost: idrett@osloseilforening.no, mobil 954 43 873

Levert av IdrettenOnline