Ungdomsgruppa

Oslo Seilforening sitt tilbud til alle seilinteresserte ungdommer mellom 13 og 18 år.

Ungdomsgruppa fokuserer både på det å lære å seile og å ha det gøy på vannet, men man vil også kunne lære mer teknisk seiling når man er klar for det. Vi seiler primært i moderne RS Feva joller, men disponerer også RS Quest, følgebåter, vannski og mye annet.

Nytt for i år et vi tilpasser treningsgrupper etter nivå. Målet er at hvert barn får et mer tilpasset kursinnhold slik at alle kan videreutvikle sine seilferdigheter på best mulig måte. Det skal være kult å være i ungdomsgruppa og derfor legger vi like mye vekt på sosiale aktiviteter og samhold i gruppa som på sportslig utvikling.

Andre nyhet er at vi starter med ekstra treningsdag for alle jollegruppene tirsdager kl. 17:30-20:30. Tilbudet opprettes for alle jolleseilere som kan håndtere en jolle på egen hånd. Vi håper at dette gir mer progresjon og en brattere læringskurve for deltagende barn og ungdommer. Noen av våre dyktige seiltrenere veileder tirsdagstreningen og satser på at noen ivrige foreldre støtter opplegget.

Nivå 1 - Nybegynner ( 5 kursdeltagere)

Seilerfaring: ingen

Nivå 2 - Viderekommende (14 kursdeltagere)

Seilerfaring: minst et år (kursdeltager håndterer en jolle på egen hånd)

Begge ungdomsgrupper seiler på torsdager kl. 17.30 til 20.30.

Tidsrom: april-oktober, en 3 timer trening per uke

Antall treninger: 8 vår, 7 høst, 2 helg

Datoene er 22.04. til 17.06. og 19.08. til 30.09.

Kursopplegg inkluderer frivillig deltagelse på ekstra treningsdag for alle jollegruppene tirsdager kl.17:30-20:30.

Du finner mer informasjon og påmelding her.

Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.
Epost: idrett@osloseilforening.no, mobil 954 43 873

Levert av IdrettenOnline