Ungdomsgruppe Oslo Seilforening - Nybegynnere og Viderekommende

Oslo Seilforening sitt tilbud til alle seilinteresserte ungdommer mellom 13 og 18 år.

Ungdomsgruppa fokuserer både på det å lære å seile og å ha det gøy på vannet, men man vil også kunne lære mer teknisk seiling når man er klar for det. Vi seiler primært i moderne RS Feva joller, men disponerer også 29er, RS Quest, følgebåter, vannski og mye annet.

Målet er at alle ungdommer får et tilpasset kursinnhold slik at alle kan videreutvikle sine seilferdigheter på best mulig måte. Det skal være kult å være i ungdomsgruppa og derfor legger vi like mye vekt på sosiale aktiviteter og samhold i gruppa som på sportslig utvikling.

Ungdomsgruppa seiler på torsdager kl. 17.30 til 20.30. Samlinger foregår i periode 18.04. til 20.06. og 22.08. til 26.09.
Kursopplegg inkluderer frivillig deltagelse på ekstra treningsdag for alle jollegruppene på tirsdager kl. 17:30-20:30.

Opplegg for seilsesong og påmelding finner du her.

For nybegynnere er det viktigst å ha det gøy på vannet. Det formidles grunnleggende seilteknikk de første kursdagene. Deretter blir du inkludert gradvis i resterende gruppe med seildyktige ungdommer som har vært med i gruppa de siste årene.

Ungdommer med seilkunnskap fordyper sine seilerfaringer stadig videre over hele sesongen. Fart er gøy. Det legges forsterket fokus på konkurranseseiling hvor vi jobber både med balanse og vektfordeling i båten, gennaker seiling og detaljer. Vi fokuserer på faste lag med godt samarbeid og glede i båten. Vi satser på mini konkurranser og ferdighetsmerker. Konkurransenivå tilpasses fortløpende etter ønske fra deltagere, noe som inkluderes både i baneseilas, turseiling og helgetur med overnatting.

Medlemmer i ungdomsgruppa kan være med på ekstra treningsdag for alle jollegruppene på tirsdager. Målet er å delta så ofte som mulig i tirsdagsregatta for joller hos KNS med våre båter. Erfaringen er at dette gir mye progresjon og en brattere læringskurve for deltagende ungdommer. Noen av våre dyktige seiltrenere veileder tirsdagstreningen og satser på at noen ivrige foreldre støtter opplegget ved behov.
Vi planlegger flere helgeaktiviteter, blant annet deltagelse i klubbmesterskap, RS Feva cuper, NM og OS høstregatta.

Hva trenger du av utstyr:
- Seilvest
- Våtdrakt og sko anbefales
Seiljoller får du lånt av foreningen.

For å være med på ungdomsgruppe må man være medlem i foreningen.
Medlemmer i ungdomsgruppe kan bruke forenings joller utenfor kurstider etter avtale. Husk at foreningens idrettskoordinator skal kontaktes på forhånd og utlån må være godkjent! Lånt utstyr må spyles og vaskes godt før og etter bruk av utstyr.

__________________________________________________________________________
Ta kontakt med idrettskoordinator Tilo Pfleger ved spørsmål.
Epost: idrett@osloseilforening.no - mobil 954 43 873