Mange OS seilere deltok i Nordisk mesterskap - Express på Hankø

Postet av Esben Keim den 30. Jun 2015

KNS arrangerte sist uke Nordisk mesterskap i Albin Express på Hankø. 3 dager med fin seililng i fine forhold var en flott opplevelse for alle som hadde tatt veien. Det var deltakere fra Norge, Sverige, Danmark og Tyskland. Hver dag ble det seilt 3 regattaer og hver dag var det hyggelig after sail samling på bryggen og tilbud om middag og sosiale aktiviteter hver kveld. Høydepunktet sosialt var nok Expressklubben og fam. Neergaards coctail party på Slippen med egen DJ.
Seilmessig var det høy kvalitet på arrangementet, fine baner og tette starter. Baneforholdene var vanskelige å bli helt klok på og bølger som gjerne ville stoppe båten satte mange på prøve. Til slutt var det Kristoffer Spone/Kristian Nergaard som stakk av med seieren etter en spennende finaledag. Petter Mørland Pedersen ble nummer 2 og for første gang var det ikke en Svenske som ble Nordisk mester, men en fin 3. plass til Björn Österberg. 6 båter fra Oslo Seilforening deltok og beste båt ble Hvergang på 9. plass. Totalt deltok 45 båter.