Spenning og Glede

Oppdatert november 2019

Oslo Seilforening er et idrettslag tilsluttet Norges Idrettsforbund (NIF) og følger forbundets rammeverk og reguleringer. Norges Seilforbund er videre underlagt NIF og jobber for å fremme seiling i Norge. Foreningen har en løpende og god dialog med seilforbundet for å fremme seilsport og idrett.

Oslo Seilforening har definert egen visjon, verdier og en slogan som skal definere hvem og hva vi er.

• Vår visjon er: Oslo Seilforening skal være landets beste seilforening for breddeidrett, og den seilforeningen i Oslo-region alle seilere ønsker seg til.

• Våre verdier er: Inkluderende – Engasjerende - Spenning & Glede

• Vår slogan/slagord er: Spenning og Glede

Oslo Seilforening er opptatt av å være åpen for alle, vi har ingen toppidrettsatsing, det legges stor vekt på trivsel, miljø og samspill mellom mennesker. Våre medlemmer og besøkende skal oppleve dette hver gang de er på Lille Herbern eller deltar på regatta i foreningens regi.

Foreningen legger vekt på å være nytenkende. Med dette mener vi at vi skal være åpne for innspill, villig til å endre oss, villig til å prøve nye ting og villig til å tilpasse oss omgivelser i stadig endring. Lykkes vi med dette vil vi også i fremtiden være en attraktiv "møteplass" for unge og voksne som søker til det våte element.