Oslo Seilforening søker ny idretts-og driftskoordinator.

Fredrik, vår nåværende Idretts- og driftskoordinator har valgt å takke for seg hos oss og er på vei over i en ny jobb, Dette gjør at vi nå må ut og finne en ny medarbeider.Foreningen har derfor lagt ut en stillingsannonse på Finn.no og h&ar

Husk å søke plass i havnen for neste sesong innen nyttår

Da er det igjen tid for å sende inn årets havneskjema dersom du ønsker plass i havnen på Lille Herbern neste sesong.Havneskjema må sendes inn av alle enten du hadde plass i år eller ikke, så vi får korrekt informasjon, og det må være sendt

• Foreningens Lov tilpasset NIF

Foreningens Lov tilpasset NIF's lovnorm gjeldende fra 2020

Foreningens lov er nå tilpassets NIF's nye lovnorm gjeldende fra 1.januar 2020Vi har allerede i mange år hatt vår lovnorm tilpasset NIF's lovnorm, og ettersom NIF nå har utarbeidet en ny norm har vi nå tilpasset vår lov til den nye normen og foreningens st

Tirsdagsregattaer våren 2020

Budsjettmøte 2019

Lørdag 23/11 samles igjen styret i Oslo Seilforening til budsjettmøte og for å legge planer for fremtiden.Har du noen innspill så send gjerne dette inn til foreningen på epost.

Norgesmesterskap Knarr 2020

Norgesmesterskap Knarr 2020 - Register to the event. Find all information on one place: classes, entries, results, ...

Vinteropplag og boblehavn 2019

Da er listen for opptak av båter til vinteropplag og boblehavn stort sett klare, og påmelding nå åpnet for båter som ikke var i vinteropplag / boblehavn her i fjor. ​Det er allerede stort sett fullt belagt, men er muligens 3-4 plasser igjen i boblehavnen dersom noen fortsatt ikke har meldt seg. Om du ikke har søkt plass og ønsker dette så finner du søknadsskjema ved å trykke på bildet over.

Ny vinner av NM Express 2019 - Team Hvergang!

Gratulerer til team Hvergang med seier i NM Express 2019.

Værstasjon og web-kamera på Lille Herbern

Her kan du se oppdatert informasjon fra foreningens værstasjon og Web kamera.

Kvalifisering til Seilsportsligaen for OS seilere.

Styret i Oslo Seilforening har bestemt at laget som skal representere foreningen i årets to første stevner i Seilsportligaen vil bli det OS-laget som ligger best an etter to gjennomførte tirsdagsregattaer. Laget vil bli supplert av to seilere under 22 år som tas ut i en ungdomskvalifisering 5. Mai.

Bli med på kortbaneseiling - «Rekrutt trening»

«Rekrutt trening»Vi skal prøve noe helt nytt på onsdager i sommer.Opplegget er at du kommer som du er med seiltøy og flytevest, Oslo Seilforening stiller 4 expresser til rådighet. Det blir korte seilaser rett på utsiden av brygga, Vi seiler mange seilaser og bytter på. Vi ønsker å rekrutere de

Velkommen til sesongåpningsfest lørdag 30. april

Etter dugnaden starter Oslo seilforening sesongen med suksessen fra i fjor! Sesongåpningsfesten er dagen før årets første regatta Bjørvikasprinten. Grillene tennes kl 17:00. Ta med egen grillmat og drikke. OS spanderer salat og tilbehør. I år blir det også jubileumskake ettersom foreningen i år

Velkommen til dugnad helgen 23 og 24 april kl 10:00 - 16:30 hver dag

Da står vårens vakreste eventyr for døren, nemlig dugnaden på Lille Herbern.Årets dugnad går av stabel førstkommende helg 23-24 april, og vi holder på begge dager fra kl. 10:00 til 16:30Som vanlig blir det en liten lunsjpølse midt på dagen, og middag til alle dugnadsdeltakere etter hver dag på resta

Utsett av båter fra vinteropplag helgen 16 - 17 april

Da er mange allerede godt i gang med båtpussen, og utsett fra årets vinteropplag på land er helgen 16 og 17 april.Alle båter som har ligget i boblehavn må ha flyttet seg over på sine sommerplasser innen onsdag 13. april så vi får justert havnen til sommerplasser, og de som ligger på land får lagt se

Da er foreningskontoret flyttet ut på Lille Herbern igjen :)

.. og det er deilig å være tilbake igjen, selv om ikke alle kontormaskinene er helt fornøyde med temperaturen ennå...Det er skrudd på vann på kranen utenfor kajakkhuset og vi håper å få skrudd på vann på bryggene på fredag ettersom det derfra er meldt kun varmegrader fremover :)Vi sees på øya.

Gratulerer til Alex Quirk med Æresmedlemskap i Oslo Seilforening!

Alex Quirk ble på foreningens årsmøte 3.mars 2016 tildelt foreningens Æresmedalje og Æresmedlemskap.Styrets begrunnelse ved tildelingen finner du under her:

Oslo Seilforenings Hederstegn tildelt Esben Keim og Dagfin Simonsen.

Vi gratulerer Esben Keim og Dagfin Simonsen med seilforeningens hederstegn som ble utdelt på foreningens årsmøte 3. mars 2016Begrunnelsen for tildelingene finner dere her:Dagfin Simonsen:Styret har i år valgt å utdele foreningens hederstegn til en stor ressursperson i foreningen.Bakgrunnen for tilde

WebBris nr. 1/2016 med Styrets årsberetning, regnskap og budsjett samt forslag til årsmøtet er nå klart

Da er styrets årsberetning med regnskap og budsjett klart og laget som et WebBris 1/2016 som kan lastes ned fra våre hjemmesider. Styrets forslag til årsmøtet kan du laste ned her, og innsendte forsla

Innkalling til Oslo Seilforenings 130. årsmøte torsdag 3.mars 2016

Vi innkaller med dette til Oslo Seilforenings 130. ordinære årsmøte torsdag 3. mars 2016 kl. 19.00 hos KNS Sal A, Huk Aveny 1, 0287 Oslo. Full innkalling med årsberetning og regnskap blir lagt ut på foreningens web side senest 14 dager før. Forslag til årsmøtet må være styret i hende i

Nærmere 80 deltagere til temakvelden må anses som svært vellykket.

Kjell Sandvik som er medlem i KNS fortalte om sin 3 måneders tur Oslo / Lofoten / Oslo i sin nye Arcona 42. Med god forteller evne fortalte han detaljert fra turen med mye kunnskap og humor og viste mange fantastisk flotte bilder. En la raskt merke til at de oppmøtte satt trollbundet og fulgte m

Temakveld om båtelektronikk og langtur til Lofoten

Temakveld om båtelektronikk og langtur til Lofoten. Oslo Seilforening inviterer sammen med KNS til temakveld 19.januar. Kvelden starter med foredrag om seiltur til Lofoten, som følges opp med gjennomgang av båttelektronikk.Kjell Sandvik forteller fra sin fantastiske seiltur til Lofoten

Sommerleir, meld på barna!

Gi bort gode sommerminner til barna. (7-15 år.)

Seilkurs for voksne.

Oslo Seilforening har gleden av å åpne påmeldingen til et nytt tilbud for voksne i alderen 20 år og oppover, ingen øvre aldersgrense!Dette kurset er et kurs for deg som: - ikke har seilt før, men vil lære å seile- har seilt litt, men vil lære mer- bli så god og trygg på regler at du kan starte i reg

Budsjettmøte i gang

Da er foreningens budsjettmøte i gang, og planer for neste sesong diskuteres.

Innspill til styret i foreningen

Lørdag 28. november har styret satt av hele dagen til plan- og budsjettmøte. I møtet legges planer for 2016 med tilhørende inntekter og kostnader. Har du innspill eller forslag, vennligst send en epost til post@osloseilforening.no eller ring Jan Petter eller andre i styret før lørdag.

Da er Lille Herbern vinterlukket og vannet skrudd av..

Bli med som arrangør eller dommer i foreningen!​

Oslo Seilforening ønsker å få med så mange som mulig som arrangører og seildommere, og tilbyr derfor våre medlemmer å bli med på kurs i regi av Oslo og Akershus Seilkrets for å bli enten arrangør eller dommer.OAS arrangerer i vinter både dommer og arrangørkurs (dommer 2 og arrangør 2) og dersom du e

Seilsportens dag i Oslo Seilforening - gode minner fra en av sommerens fineste dager

Oslo Seilforening

Kompaktseiling i Oslo Seilforening

Nytt seilkonsept i Oslo Seilforening under planlegging. I 2016 lanserer Oslo Seilforening kompaktseiling med

Planleggingsmøte Mallorca 16

Minner alle foreldre og seilere fra ungdomsgruppa om at det er informasjon og planleggingsmøte mandag 14. September kl 18:00. Vi avholder møtet på klubbrommet hvor det er lunt og godt.Det blir en gjen

Bruktmarked med unik samling seiltøy etc. fra bl.a. OL og Americas cup på Lille Herbern i morgen 8. oktober fra kl. 16:00 - 17:30

Vår internasjonale dommer Marianne Middelthon har av forskjellige grunner sett seg nødt til å ‘rydde opp’ I sitt meget spesielle kleslager. Det gjør hun ved å gi medlemmer av Oslo Seilforening – og andre seilinteresserte – en mulighet til å ‘overta’ noen av disse klenodiene.Her er det snakk om masse

Velkommen til foreningens høstfest med premieutdeling fredag 25. september kl. 19:00

(her et lite minne om foreningens 125 års jubileumsfest. Årets høstfest blir om mulig enda bedre.. og i egne lokaler :)Også i år blir det tradisjonell høstfest på kroa på Lille Herbern med premieutdeling, flaggseremoni, Kongens skål, middag og dansemoro! En hel sesong med tirsdagsseilaser, sommerlei

Gratulerer til team Glory med sølvmedalje i NM for Express!

For mer informasjon fra mesterskapet kan dere lese Seilmagasinets rapport her, og også en litt artig reportasje fra Aftenbladet her :)

Super "Seilingens dag" hos Oslo Seilforening

Det ble en fantastisk dag med mer enn 600 besøkende mennesker på øya (inkl. restauranten og badegjester), og fullt belegg på prøveseilingen.Resultatet var 14 nye medlemmer (så langt) og mange store og små som fikk seile for første gang.Vi takker alle som var med på å få dette til, og ønsker alle nye

Velkommen til Seilingens dag og prøveseiling på Lille Herbern!

Lørdag den 22. august er det Seilingens dag og mulighet for prøveseiling av Optimist, og Feva joller, samt HobieCat, Express og Tur-& havseilere fra kl. 12:00 til 16:00.Ta med deg venner og kjente og finn ut hva seiling er!Mer info og program kommer på arrangementets FB side her

Vi gratulerer Geir V Svendsen og Anne-Line Sundal med bronsjemedalje i Master NM i Snipe!

Master NM i snipe samler hvert år gamle mestre fra snipe og andre klasser og i år igjen var det duket for et oppgjør mellom verdens-, Europa-, Nordisk- og nasjonale mestre i en rekke klasser. Det var 23 deltagende båter, med 2 rene OS båter samt en mix. Mesterskapet ble seilt i stabil vind fra syd,

Da er påmeldingen til høstens vannsportklubb, RS Feva gruppe og Ungdomsgruppe åpnet.

Håper dere alle har en flott sommerferie.Vi har nå gjort klar og startet påmeldingen til høstens grupper.Vår nystartede RS Feva gruppe på onsdagene hadde en fin start, men det er også plass til flere på denne og det kan godt kombineres med vannsport eller ungdomsgruppa.Feva gruppen fokuserer litt me

Gode medlemmer hjelper til etter hurtigbåtenes hærverk!

Medlemmene Pia Farstad og ektemann trår til når det trengs. Her sikrer de en utrigger som røk av bølgene til hurtigbåten en rolig sommerdag. Dessverre ser det ut til at det heller blir verre enn bedre med skadesjø fra hurtigbåtene til Nesodden og Fornebu, så det behøves stadig hjelp med slike ting i

Mange OS seilere deltok i Nordisk mesterskap - Express på Hankø

KNS arrangerte sist uke Nordisk mesterskap i Albin Express på Hankø. 3 dager med fin seililng i fine forhold var en flott opplevelse for alle som hadde tatt veien. Det var deltakere fra Norge, Sverige, Danmark og Tyskland. Hver dag ble det seilt 3 regattaer og hver dag var det hyggelig after sail sa

Overgang til nytt medlemssystem og purring av innbetalinger.

Som et resultat av at NIF har valgt å legge ned det gamle medlemsregisteret vi til nå har benyttet oss av, har Oslo Seilforening nå valgt å gå over til et nytt system som heter Medlemsnett.Oslo Seilfo

Da er uke 2 av Sommerleiren Seilglede - Seiling for alle i gang!

Deilig vær og suverene forhold ønsket 28 nye barn velkommen til Lille Herbern og en ny uke med sommerleir. Allerede før lunsj har alle fått prøvd seg i 2-krona, Optimist eller RS Feva, og det sies at vannet begynner å bli varmere :) Det er fortsatt plasser på årets siste uke fra 10-14 august

Klubbrommet har fått et malingstrøk og bildene er på plass igjen.

Tusen takk til dugnadsarbeiderne fra Expressklassen som malte klubbrommet under dugnaden, og til vår nye kollega Fredrik Gude som med god erfaring fra tidligere arbeide med kunstatelier har fått hengt opp bider på veggene igjen! Dette ble veldig bra!

Sommerleiren Seilglede - Seiling for alle

Det ble en flott oppstart på årets sommerleir i lett skiftende forhold. Deltakerne fikk prøve seg med seiling i RS Feva, 2-krona og optimister på formiddagen, spist god lunsj mens regnet plasket i bak

Seier til team -Hvergang) i Expressklassen i Færderseilasen - Vi gratulerer!

Det blir mulighet....

Seiling for alle

Velkommen til Oslo Seilforening med Spenning og glede!

Ny Hjemmeside

Brukervennlig, godt design, idrettstilpasset, klubbtilpasset og billig i drifter noen av stikkordene som passer Idretten Online sin nye hjemmesideløsning. Her kan alle forskjellige ledere (eller utøvere om man ønsker) få tilgang til å skrive blogg artikler og nyhetssaker. Siden kan enkelt oppdateres

Levert av IdrettenOnline