OS Vannsportklubben våren 2020

Vis kart

UPDATE TIL OPPLEGG I KORONA TIDER

Påmelding er åpnet og oppstart er mandag 11.05. kl.17:30.

Det legges til rette for singleseiling i Optimist eller familierelatert seiling i RS Feva (søsken eller barn med foresatt).

Våre to trener Mathias og Emil leder opplegget. Opplegget tilpasses til antall deltager. Ved stor interesse gjennomføres aktivitet i to puljer (en på vann og en på land som bytter etter første time).

Vi følger myndighetenes råd og Norges seilforbundets retningslinjer. Mest relevant krav for seilsport er 1m avstandkrav og gruppestørrelse inntil 50 personer for tiden.

Alt av utstyr vaskes godt før og etter bruk. Det henvises til at fellesgarderober og marinaen holdes stengt. Det anbefales at barna møter ferdig påkledd og har tilstrekkelig skift med seg.

Mer informasjon sendes til alle påmeldte senest 48h før oppstart.

Vannsportklubben er foreningens tilbud til de yngste medlemmene. På vannsportklubben vil barna lære om seiling og båtliv, de vil få prøve seg ombord i en-manns og to-manns joller. Vannsportklubben er et lavterskel tilbud. Her skal det være enkelt å komme, være med, finne venner og ha det moro. Kostnadene for å ta del i tilbudet er svært lave og det kreves ikke annet enn at man har egen flytevest.

Foreldrene har her en sentral rolle og det forventes at alle som deltar også har med seg en voksen som sørger for trygghet, hjelp og støtte. Kurset ledes av en eller to trenere fra foreningen, og foreldrene hjelper til. Det er ikke noe krav om at foreldrene skal kunne noe om seiling.

Typiske aktiviteter som foregår på vannsportklubben er:

• Seiling med foreningens Optimist, RS Feva og RS Quest joller.
  • Vannlek
  • Vannski og rumperister
  • Fremmøte ferdig skiftet på Lille Herbern hver kursdag kl 17.30 - avslutning ca kl 20.30
  • Vannsportklubben er for barn fra 6 - 12 år
  • Vårkurset holdes over 6 ganger med start første mandag i mai
  • Høstkurset holdes over 6 ganger med start i slutten av sommerferien.

Datoene vår 2020: 11.05. - 18.05. - 25.05. - 08.06. - 15.06.

Målet for vannsportklubben er at barna skal lære seg å trives i og med vannet, lære litt om seiling og annen vannsport, og sikkerhet i forhold til båter og vann.

Klubben disponerer seilforeningens RS Feva, RS quest og Optimistjoller, følgebåter, vannski og rumperister, og vi holder til på foreningens marinabygg hvor vi også steker vafler, griller pølser, drikker saft og kaffe, eller tørker oss og får igjen varmen etter kalde bad.

For å være med i Vannsportklubben må man være medlem i foreningen, og betale en semesteravgift på kr. 500,- pr. vår eller høstsemester.

Medlemmer i vannsportklubben kan bruke forenings båter utenfor kurstider. Husk at foreningens idrettkoordinator skal kontaktes på forkant og utlån må være godkjent !

Lånt utstyr må spyles og vaskes godt før og etter bruk av utstyr. Bøtte med vaskeutstyr står i kajakkhuset.

Administratorer