Tre medlemmer tildelt foreningens hederstegn på årsmøtet.

Postet av Oslo Seilforening den 10. Mar 2006

Ragge Strand, Odd Heggemsnes og Dag Sem ble tildelt foreningens hederstegn på årsmøtet 9. mars, for serdeles god innsats for foreningen gjennom mange år.

Referat fra årsmøtet er nå lagt ut her.

Referat fra det 120. ordinære årsmøtet i Oslo Seilforening.

Møtet ble avviklet på Vika Atrium Hotell, torsdag 9.3.2006 mellom kl. 1900 – 2100.

34 medlemmer hadde møtt opp.  Carsten Anker ble utpekt til møteleder og Steinar Andersen til referent.

Godkjenning av innkalling.

Innkallingen ble godkjent.

Årsberetning.

Denne ble gjennomgått punktvis.  Det var få spørsmål og årsberetningen ble godkjent.

Regnskapet.

Elisabeth Kolstad gikk gjennom resultatregnskapet punkt for punkt.  Regnskapet er satt inn i Bris nr. 1 – 2006.

Det ble en del bemerkninger til at det ikke var inntekt på vaktordningen, dvs. gebyrer fra medlemmer som ikke har møtt til nattvakt.  Det er helt klart at det er en del medlemmer som ikke tok sin nattvakt sist sesong.  Kontrollordningen vil bli bedre kommende sesong.

En av revisorene, Jan Erlvang, gikk gjennom revisorberetningen.  Kort fortalt mener de at

-         Årsregnskapet er gitt i samsvar med lov og forskrifter og gir uttrykk for foreningens

økonomiske stilling 31.12.2005 og for resultatet i regnskapsåret.

-         Ledelsen har oppfylt sin plikt til å sørge for ordentlig og oversiktlig registrering.

-         Dokumentasjon av regnskapsopplysningene er i overensstemmelse med god regnskapsskikk.  Bankkontoene er spesielt kontrollert.

-         Opplysningene om fortsatt drift er tilfredsstillende.

De hadde videre noen tilføyelser.  Revisorberetningen er vedlagt referatet.

Årsmøtet godkjente regnskapet og revisorrapporten.

Kontingenter og avgifter 2007.

Disse er gjengitt i Bris nr. 1 – 2006.  En av avgiftene har ikke kommet med der, og det er     kr. 1000 for innendørs lagring av kajakk.

Det var flere som hadde ulike meninger vedrørende punktet ”Leie av marinalokaler kr. 500”.  Dette er noe styret har merket seg.

Kontingentene og avgiftene ble så vedtatt.

Budsjett 2006.

Elisabeth Kolstad gikk gjennom budsjettet.

En av medlemmene, Dag Sem, ønsket at det ble satt av penger til innkjøp av ny bøyebåt, noe han mente det var stort behov for.  Han foreslo at vi bl.a. kunne bruke de kr. 150000 som vi har fått i støtte fra Oslo kommune i forbindelse med det nye marinabygget.  Vi har ikke fått pengene overført til oss ennå.  Derfor er de ikke nevnt i regnskapet eller budsjettet.

Det ble litt snakk om dette og det endte med at Dag stilte et forslag det ble stemt over.  Det gikk ut på at punktet ”Nyinvesteringer idrett kr. 20000” økes med kr. 200000.  Posten vil dermed bli på kr. 220000.  22 medlemmer stemte for forslaget.  34 medlemmer hadde møtt fram på årsmøtet.

Budsjettet ble vedtatt med endringen i nyinvesteringer idrett.

Innkomne forslag.

Det var i år ingen innkomne forslag.

Valg.

Sabine Ameln tok for seg dette punktet.  Med seg i valgkomiteen hadde hun Alf Roar Nielsen og Are Fischer.  Det var to som ikke ønsket å fortsette i sine verv.  Valgkomiteen hadde sine forslag og det kom ikke nye forslag fra årsmøtet.  Styret blir som følger:

Leder                        Sissel Tove Åsberg

Nestleder                        Svein Erik Muus

Kasserer                        Elisabeth Kolstad

Sekretær                        Kari Rødås

Styremedlem                        Steinar Andersen

Styremedlem                        Arild Holt

Styremedlem                        Ivar Engen

Varamedlem                         Rune Trondsen

Varamedlem                        Espen Christiansen

Øvrige gruppeledere/representanter:

Valgkomité                        Sabine Ameln, Alf Roar Nielsen og Are Fischer

Revisorer                        Jan Erlvang og Stein-Erik Sandvik.

Det ble ikke plukket ut representanter til seiltingene, i det vi har funnet ut at det er mest hensiktsmessig at styret gjør dette like i forkant.

Æresbevisninger.

Styreleder, Sissel Tove Åsberg, fikk ordet og fortalte at det ikke var delt ut hederstegn siden 2002.  I år ble tre medlemmer tildelt hederstegn, og hun ga en begrunnelse og hadde en historie om hver av de tre som er Dag Sem, Odd Heggemsnes og Ragge Strand.

Oslo, 10.3.2006

Steinar Andersen