Nok å gjøre for ansatte og frivillige på øya til våren!

Postet av Oslo Seilforening den 16. Jan 2007

Vi er vant med at vinteren herjer med øya vår. I år har dog været tatt litt ekstra hardt i. Vi gleder oss til ny gangvei og molo er på plass. Inntil da får vi reparere etterhvert som det er behov - og behov er det!!

Rapport fra Havnesjefen

Steinar Andersen

15. januar

”Var en tur på øya i ettermiddag og traff Jan Petter og Vitaly i full sving med å reparere landgangen mellom A- og B-brygga.  Gangveien ut mot marinaen er litt herjet, og lemmer og et par stål H-bjelker er revet bort.  El.kabelen til marinaen var festet til bjelkene og lå i spenn.  JP og V tok den løs i dag.

Med høy vannstand får bølgene fra "Prinsen" stor påvirkningskraft på gangveien og det er ikke rart at den ryker.  Bølgene slår rett over den og går inn i havna hvor bryggene blir kraftig påvirket.

Det er ikke rart at utriggere ryker når de ligger i spenn p.g.a. av vindpress på båtene og i tillegg får de harde rykkene forårsaket av bølgene.

Med en spuntvegg, fylt med stein og et lokk av sement har vi gjort mye.  Hever vi den litt vil vi slippe at bølgene kommer inn i havna.  Dermed spare vi bryggene.”

Litt tidlig med sjøsetting i januar....